واردات_قطعات_کامپیوتر

واردات قطعات کامپیوتر

نحوه واردات قطعات کامپیوتر از چین

 

اگر قصد دارید بازار کسب و کار فناوری خود را به چین گسترش دهید، یا می خواهید با خرید قطعات هزینه های سربار را کاهش دهید، باید بدانید که واردات الکترونیک از چین چه می شود. به طور خاص، قطعات کامپیوتر نیاز به مراقبت ویژه و دانش فنی واردات دارند.

در چند سال گذشته، چین برخی از سیاست‌های صنعتی خود را اصلاح کرده و به یک تولیدکننده مهم سخت‌افزار رایانه در مقیاس جهانی تبدیل شده است. درک این سیاست ها برای کار با یک تامین کننده چینی مهم است. خوشبختانه، انطباق با این سیاست ها چندان دشوار نیست. بیایید نگاهی به همه چیزهایی که صاحبان مشاغل باید در مورد واردات فناوری از چین بدانند بیاندازیم.

 

واردات_قطعات_کامپیوتر

واردات قطعات کامپیوتر از چین

 

چین یک تامین کننده عمده قطعات کامپیوتری در مقیاس جهانی است. در واقع، بین سال‌های 2013 تا 2017، چین مسئول تامین 28 درصد از صادرات جهانی رایانه، قطعات رایانه و لوازم الکترونیکی بود. در مقایسه با داده های قبلی، این سهم نسبت به دهه قبل 13 درصد افزایش یافته است. اکثر صادرات چین در این صنعت شامل قطعات تلفن همراه، کامپیوترهای نوت بوک کامل و قطعات نمایش رنگی برای صفحه نمایش است.

با این حال، اگر برای واردات از چین به قطعات مختلف کامپیوتر نیاز دارید، گزینه های زیادی در دسترس دارید. فن های کامپیوتر، هارد دیسک ها، منابع تغذیه، نمایشگرها، کابل ها، کابل های برق، قطعات لپ تاپ و کارت های شبکه قطعات دیگری هستند که در بین تامین کنندگان متعددی در چین تولید می شوند.

یافتن تأمین کنندگان قطعات کامپیوتر در چین

 

فرآیند یافتن تامین کنندگان قطعات کامپیوتر در چین کار چندان دشواری نیست. با این حال، امضای قرارداد با آنها باید با دقت انجام شود. همیشه باید قبل از اعتماد به یک تامین کننده قطعات کامپیوتر، تکالیف خود را انجام دهید.

برای شروع، به بررسی های انگلیسی زبان برای تامین کنندگان و انبارهای مختلف آنلاین نگاه کنید. اگر این منجر به هیچ سرنخ مثمر ثمری نشد، قدم بعدی شما باید همکاری با یک شرکت حقوقی بین‌المللی باشد که در ترجمه، ارتباط صاحبان مشاغل با تامین‌کنندگان چینی، و کار با قوانین مالکیت معنوی و پتنت‌ها در چین تخصص دارد. این اطمینان حاصل می کند که قبل از شروع فرآیند امضای قرارداد، تامین کننده معتبری پیدا خواهید کرد، که وکیل شما همچنین به شما کمک می کند تا قبل از امضای آن را ترجمه و مذاکره کنید.

اگر می خواهید قطعات لپ تاپ و دسکتاپ را از چین وارد کنید، به شدت توصیه می شود که با یک شرکت حمل و نقل باربری معتبر و قابل اعتماد یا احتمالاً یک شرکت حقوقی که به طور خاص با تجارت چین سرو کار دارد، همکاری کنید.

 

تعرفه کدهای متداول برای قطعات کامپیوتر

 

کد HS سیستم هماهنگ یک کد 10 رقمی است که توسط ایالات متحده برای طبقه بندی محصولات مختلف برای صادرات استفاده می شود. قبل از وارد کردن قطعات از چین باید با این کدها آشنا باشید.

به عنوان مثال، کد HS برای مادربرد Kino QM670 R20 Mini ITX که در چین تولید می شود 84733030 خواهد بود. برای هر قطعه کامپیوتری که می توان از چین وارد کرد، کدهای HS وجود دارد.

 

مقررات و الزامات واردات قطعات الکترونیکی از چین

 

برخی از صاحبان مشاغل به دلیل قوانین چین و ایالات متحده که در گذشته برای مشاغل خارجی ایده آل نبوده، نسبت به واردات لوازم الکترونیکی از چین محتاط هستند. با این حال، درک ساده نحوه کار با این مقررات می تواند این فرآیند را مثمر ثمر کند.

برای شروع، همیشه باید به دنبال تامین کنندگانی باشید که 100% با قوانین واردات و ساخت چین و ایالات متحده مطابقت داشته باشند. این می تواند دشوار باشد، زیرا بسیاری از تامین کنندگان ممکن است پولی را برای گواهینامه ها و انطباق برای بازارهای مختلف سرمایه گذاری نکنند.

 

گواهی FCC

ایالات متحده مقررات نسبتاً ساده ای برای واردات از چین در مقایسه با سایر کشورها دارد. بزرگترین گواهینامه ای که باید در نظر بگیرید، گواهی FCC است که به راحتی می توانید آن را با چند صد دلار دریافت کنید. FCC هر چیز الکترونیکی، از جمله قطعات کامپیوتر و دستگاه های بلوتوث را تنظیم می کند. هر قطعه ای که می خواهید از چین وارد کنید که الکترونیکی است و امواج رادیویی را ارسال می کند باید توسط FCC تأیید شود.

اگر خرده‌فروش هستید، علاوه بر FCC، باید قطعات و محصول نهایی خود را نیز گواهینامه UL داشته باشید. طبق قانون الزامی نیست، اما انطباق داوطلبانه به مصرف کنندگان شما کیفیت محصولاتی را که تولید می کنید نشان می دهد.

 

بیمه

همچنین باید بیمه مسئولیت محصول را در نظر بگیرید. اگر قطعات کامپیوتر را از چین به مقدار زیاد وارد می‌کنید، بیمه مسئولیت محصول شما را از مشکلات احتمالی محافظت می‌کند.

بیایید یک مثال را در نظر بگیریم:

یک مشتری پس از سوختن کسب و کارشان در نتیجه فن کامپیوتری که وقتی او حضور نداشت، وکیل استخدام می کند. او نامه ای به خرده فروش (شما) می فرستد و توضیح می دهد که چرا آتش سوزی رخ داده است، چرا آنها خواهان غرامت هستند و یک شکایت کامل. از آنجایی که این فن در چین از طریق تامین کننده شما ساخته شده است، تصمیم می گیرید با تامین کننده تماس بگیرید تا گواهینامه های آنها را بررسی کنید و آخرین بازرسی آنها را بررسی کنید.

همه چیز خوب پیش می‌رود و عرضه‌کننده پیشنهاد می‌کند که فن سوخته است زیرا مشتری به‌درستی با آن برخورد کرده است. این، متأسفانه، قابل اثبات نیست و مشتری برنده دعوا می شود.

اگر بیمه مسئولیت محصول ندارید، باید تسویه حساب خوبی بپردازید و احتمالاً کسب و کار خود را ورشکست می کنید. با بیمه مسئولیت محصول، تسویه حساب تحت پوشش قرار می گیرد و می توانید روی اطمینان از عدم تکرار وضعیت تمرکز کنید.

 

فرآیند ترخیص کالا از گمرک

 

تمام مراحلی که یک صادرکننده باید دنبال کند

 

مراحل اولیه در فرآیند ترخیص کالا از گمرک

 

  • خود ارزیابی
  • قبض حمل و نقل
  • سیستم مدیریت ریسک
  • حسابرسی ترخیص پست

 

خود ارزیابی

به عنوان یک صادرکننده، باید تکلیف اقلام صادراتی را خود ارزیابی کنید. تحت ارزیابی خود، از شما انتظار می رود که طبقه بندی صحیح، نرخ عوارض، ارزش کالا را اعلام کنید و هنگام ثبت قبض حمل و نقل، اخطار معافیت را به درستی ادعا کنید. اسناد تولید شده در این مرحله شامل فاکتور تجاری و لیست بسته بندی، فاکتور کنسولی، گواهی مبدا، گواهی بیمه و غیره می باشد.

قبض حمل و نقل

قبض حمل و نقل از طریق سیستم EDI گمرک هند (ICES) یا حالت غیر EDI در مورد پورت های غیر EDI ایجاد می شود. در قالب مقرر و به صورت تعریف شده و با مدارک پشتیبان تشکیل می شود. ما به طور جداگانه روند تولید قبض حمل و نقل را به تفصیل توضیح داده ایم.

سیستم مدیریت ریسک

صورت‌حساب‌های حمل و نقل توسط سیستم مدیریت ریسک (RMS) بخش گمرک پردازش می‌شوند. پس از انجام، تأیید این گونه قبوض حمل و نقل برای اطمینان از صحت طبقه بندی، ارزش، نرخ عوارض، معافیت و غیره توسط افسر مناسب انجام می شود که همچنین می تواند کالا را بررسی و آزمایش کند.

بنابراین، صورتحساب های حمل و نقل، پس از ثبت الکترونیکی در ICES از طریق مرکز خدمات یا ICEGATE، توسط RMS پردازش می شود و بر اساس آن مرحله بعدی تصمیم گیری می شود. صورت‌حساب‌های حمل‌ونقل یا برای تأیید یا بررسی، یا هر دو گرفته می‌شوند، یا به سفارش Let Export Order (LEO) داده می‌شوند. ارزیابی اضافی ممکن است توسط افسر مربوطه حتی بدون پرچم قرمز RMS، با تایید قبلی کمیسر حوزه قضایی گمرک یا افسری که کمتر از درجه کمیسر اضافی/مشترک گمرک نباشد، انجام شود.

حسابرسی ترخیص پست

قابل ذکر است، پس از اجرای RMS، یک حسابرسی پس از ترخیص (PCA) قبض حمل و نقل معرفی شده است. هدف از این کار بهبود سطوح انطباق و کاهش زمان ماندن محموله در صادرات در هند است.

 

مراحل نهایی ترخیص کالا از گمرک به محض ورود کالا به اسکله

 

فرآیند ترخیص کالا از گمرک با ثبت قبض حمل و نقل و فعالیت های متعاقب آن آغاز می شود. با این حال، قبل از اینکه شما (به عنوان یک صادرکننده) اقدام به ترخیص کالاهای خود از گمرک کنید، باید چند پیش نیاز را رعایت کنید. پیش نیازهای اولیه عبارتند از کد صادرات واردات، کد نمایندگی مجاز ارز، حساب جاری برای اعتبار بازپرداخت عوارض و مجوز صادرات تحت طرح تشویق صادرات.

 

چک لیست

 

هنگام ورود کالا به اسکله، متولی باید مقدار کالا را در پشت چک لیست تأیید کند. این چک لیست تایید شده توسط صادرکننده/CHA پس از دریافت کالا در محوطه بارانداز به همراه نسخه اصلی فاکتور، لیست بسته بندی و سایر اسناد مربوطه به مامور گمرک ارائه می شود.

 

تایید

 

کارمند گمرک کالاهای دریافتی را تایید و همان را در سامانه به روز می کند. آنها همچنین یک نسخه الکترونیکی از صورتحساب حمل و نقل را علامت گذاری می کنند و آن را به همراه مدارک اصلی که قبلاً ارسال شده است به ارزیاب بارانداز تحویل می دهند.

 

معاینه

 

ارزیاب اسکله وظیفه معاینه را به مامور گمرک محول می کند. همانطور که در بالا ذکر شد، هنجارهای معاینه و RMS می تواند توسط گمرک برای بررسی هر محموله صادراتی حتی تا 100٪ بر اساس اطلاعات یا اطلاعات معتبر قابل دور زدن باشد. این در مورد محموله های فاسد شدنی نیز صدق می کند.

 

نمونه برداری

 

بر اساس دستور افسر مناسب، یک نمونه نماینده از محموله ممکن است ترسیم و آزمایش شود یا برای بازرسی بصری، توصیف، ارزیابی و غیره تأیید شود.

 

اجازه صادرات سفارش

 

Let Export Order (LEO) سیگنال سبزی است که گمرک به صادرکننده پس از رضایت از تأیید و بررسی محموله به صادرکننده داده می شود. ما به طور جداگانه روند پیرامون LEO را به تفصیل توضیح داده ایم.

 

بارگذاری

 

وقتی نوبت به پر کردن یا بارگیری محموله کانتینری می‌رسد، افسر پیشگیرانه گمرک نظارت پیشگیرانه را برای آن تضمین می‌کند و تأییدیه «ارسال شده در کشتی» را روی نسخه صادرکننده از صورت‌حساب حمل می‌دهد.

 

مانیفست عمومی صادرات

 

خطوط/نمایندگان کشتیرانی باید قبل از حرکت، مانیفست عمومی صادرات (EGM) را به گمرک ارسال کنند. EGM به صورت الکترونیکی و همچنین دستی ثبت می شود.

 

نقص وظیفه

 

معافیت از عوارض گمرکی در حال حاضر در درجه اول به عوارض گمرکی در ورودی های مورد استفاده محدود می شود. با ثبت فرمت تعیین شده قبض حمل و نقل ادعا می شود. ادعای بازپرداخت باید با مدارک مقرر همانطور که در قوانین بازپرداخت 2017 تعریف شده است همراه باشد. در صورت نقص ممکن است این ادعا عودت داده شود، اما به این دلیل حمل و نقل متوقف نمی شود.

به غیر از مدارک ذکر شده در سرفصل های مختلف، اسناد دیگری مانند گواهی بازرسی، قبض بارانداز و قبض انبار، اظهارنامه کنترل مقصد، بارنامه و غیره در طی فرآیند ترخیص کالا از گمرک تولید می شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا