واردات سوئیچ و فیوز

آیا تا به حال در مورد واردات سوئیچ و فیوز و نحوه واردات آن چیزی شنیده اید؟ سوئیچ و فیوز از سری کالا های اساسی در صنایع به حساب می آیند و در فرآیندهای صنعتی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

سوئیچ و فیوز ها برای کنترل دستگاه ها و قطع و وصل کردن برق و…  استفاده می شود. می توان با اطمینان گفت واردات سوئیچ و فیوز با کیفیت می تواند باعث سود دهی بسیار عالی برای تجار باشد. برای انجام واردات قانونی و اصولی هر کالایی بازرگانان باید مراحل واردات را به خوبی سپری نمایند و اقدامات لازم را به درستی انجام دهند.

همانطور که می دانید سوئیچ ها از پرکاربردترین وسیله در صنعت برق به حساب می آیند که فعالیت در زمینه این نوع کالا دارای سودآوری زیادی باشد از این رو قصد داریم در این مقاله توضیحات بیشتری در مورد نحوه واردات سوئیچ و فیوز در اختیار شما قرار دهیم.

ترخیص فیوز و سوئیچ
ترخیص فیوز و سوئیچ

مراحل واردات سوئیچ و فیوز

 

برای واردات شما باید 6 مرحله را به خوبی انجام دهید که در صورتی که این مراحل را به درستی انجام ندهید ممکن است که کالای شما قاچاق محسوب شود و باعث به وجود آمدن هزینه های زیادی برای شما شود. پس بسیار مهم است که شما مراحل را به درستی انجام دهید. که این مراحل شامل:

 

دریافت کارت بازرگانی

 

اولین مرحله واردات کالا دریافت کارت بازرگانی است که بدون داشتن کارت بازرگانی امکان واردات کالا وجود ندارد.

 

پیدا کردن تولید کننده

 

قبل از اقدام برای واردات کالا باید اطلاعاتی در مورد شرکت ها و کشورهای که کالاهای مورد نیاز شما را تولید می کنند تهیه نماید و بعد از استعلام تجاری شرکت ها با آن ها تماس بگیرید تا از شرایط صادرات و قیمت های آن ها مطلع شوید. بعد از مذاکره و به توافق رسیدن شما باید از فروشنده درخواست پروفرما کنید و بعد در سامانه جامع تجارت مراحل مربوط به تجارت کالا را به درستی ثبت کنید.

 

تهیه مجوزهای مورد نیاز واردات

 

برخی از کالاها نیاز به اخذ مجوز ندارند و به صورت آزادانه وارد کشور می شوند که برخی دیگر این گونه نیستند و برای واردات آن ها باید یک سری مجوز ها را از سازمان های مربوطه دریافت کنید.

 

اخذ ارز

 

فرد وارد کننده طبق مقرراتی که وجود دارد باید اخذ تاییدیه ارز را دریافت کند.

واردات سوئیچ و فیوز
واردات سوئیچ و فیوز

انتخاب روش حمل و نقل سوئیچ و فیوز

 

در این مرحله شما باید اقدامات لازم برای بیمه و انتخاب روش حمل و نقل را انجام دهید. و برای واردات سوئیچ و فیوز به ایران باید یکی از روش های حمل و نقل دریایی،  هوایی،  زمینی  را انتخاب کنید.

 

روش حمل و نقل دریایی

 

در این نوع روش حمل و نقل کالا از طریق کشتی انجام می شود و هزینه ارسال بار با کشتی نسبت به روش هوایی بسیار کمتر است. اگر وزن بار شما بیشتر از چن تن است و می خواهید در هزینه های ارسال خود صرفه جویی کنید می توانید از این روش استفاده کنید.

ارسال بار با کشتی چند ماه طول می کشد پس این روش برای بازرگانانی که می خواهند کالاهای آن ها در کمترین زمان به دستشان برسد اصلا مناسب نیست.

 

حمل و نقل هوایی

 

در این روش بازرگانان کالاهای خود را به وسیله هواپیما جا به جا می کنند. این نوع از روش حمل و نقل برای جا به جایی سریع مناسب است. برخی از تاجران می خواهند کالاهای خود را در کمترین زمان بدون در نظر گرفتن هزینه جا به جا کنند که این روش برای آن ها بسیار مناسب است.

با استفاده از این روش می توانید واردات سوئیچ و فیوز خود را در کمترین زمان انجام دهید.

 

روش حمل و نقل زمینی

 

در این روش حمل و نقل کالاها به وسیله تریلی و یا قطار به مقصد فرستاده می شوند. هزینه ارسال این نوع روش بسیار به صرفه است ولی مدت زمان جا به جایی آن نسبت به روش هوایی بیشتر است.

 

کد تعرفه واردات سوئیچ و فیوز

 

تعرفه گمرکی یک سریال 8 تا 10 رقمی است که در همه ی کشورها از آن برای شناسایی کالاها و تعرفه های وارداتی و صادراتی استفاده می شود.

کد گمرکی فیوز 85351000

کد تعرفه گمرکی سوئیچ 8536

 

هزینه واردات سوئیچ و فیوز چقدر است؟

 

هزینه واردات و ترخیص سوئیچ و فیوز شامل یک سری موارد است که این موارد شامل:

  • خرید کالا
  • دریافت مجوز ها
  • بیمه
  • حمل و نقل
  • ترخیص کالا و مالیات

عمده واردات این کالاها از کشورهای چین و کره و…  انجام می شود. برای واردات آسان تر باید به بخشنامه های صادر شده از طرف سازمان ها و ارگان های ذیربط مراجعه کنید و مطابق اصول صادر شده برای دریافت مجوز ها اقدام کنید. در صورتی که قوانین و مقررات واردات را به خوبی رعایت نکنید در هنگام ترخیص کالاها از گمرک دچار مشکل می شوید.

برای واردات و ترخیص کالاهای خود بهتر است از کارشناسان حرفه ای استفاده کنید تا در مدت زمان بسیار کوتاه کالاهای وارداتی شما را ترخیص کنند. برخی از مجوزهای مورد نیاز شامل:

  • مجوز فنی از کمیسیون ماده 1 سازمان توسعه تجارت برای ترخیص کالاهای مستعمل
  • مجوزهای ارزی از صنایع تجهیزات الکترونیکی و برقی برای تخصص ارز
  • نیاز به شناسه کالا

 

شرکت پرشین تجارت دوان

 

شرکت پرشین تجارت دوان با سابقه درخشان در زمینه واردات و ترخیص کالا میتواند واردات و ترخیص انواع کالاهای وارداتی شما را در مدت زمان کوتاه انجام دهد. شما می توانید تمامی مراحل واردات از پیدا کردن تولید کننده و دریافت مجوز ها و….  را به تیم حرفه ای ما بسپارید و با خیال راحت کالاهای خود را در گمرک تحویل بگیرید. همچنین می توانید برای آشنایی بیشتر با مراحل واردات مقاله واردات و ترخیص کالا را مطالعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا