واردات و ترخیص ماشین آلات پتک آهنگری

واردات و ترخیص ماشین آلات پتک آهنگری یکی از نیازهای مهم بازار داخلی است که بازرگانان و تجار نسبت به این نیاز اقدامات سریعی داشته اند و هر ساله شاهد این دسته از دستگاه ها به گمرکات کشور هستیم.

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان در این راستا فعالیت گسترده ای داشته است و توانسته است، حجم بالایی از دستگاه های صنعتی از جمله ماشین آلات پتک آهنگری را مطابق با قوانین گمرکی وارد کشور کند.

در این مقاله قصد داریم شما را با دستگاه پتک آهنگری آشنا کنیم و به توضیح مراحل واردات و هزینه های گمرکی که شامل آن می شود، بپردازیم، پس اگر قصد واردات این دسته از کالا را دارید، پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله همراه ما باشید.

واردات و ترخیص ماشین آلات صنعتی

ماشین آلات پتک آهنگری و طبقه بندی انواع آن

 

در فرآیند آهنگری برای ضربه زدن و تغییر شکل قطعات از ماشین آلات پتک آهنگری استفاده می شود که در زمان کوتاهی نیرو را به قطعه کار اعمال می کند. بر مبنای شیوه انجام کوبش تجهیزات به چند نوع زیر تقسیم بندی می شوند:

  • در صورت رها شدن کوبه بر روی قطعه از ارتفاع کم، چکش آهنگری از نوع سقوط آزاد محسوب می شود
  • در صورت استفاده از نیروهای هیدرولیکی، بخار آب یا هوا به غیر از نیرو جاذبه برای سرعت و قدرت کوبه به کار گرفته شود، پتک آهنگری از نوع سقوط قدرتی است
  • در صورت متحرک بودن دستگاه دو کوبه، پتک آهنگری متقابل نامیده می شود
  • جهت افزایش سرعت از انفجار استفاده شود از نوع پر سرعت یا انرژی بالا می باشد

طراحی ها و عملکرد این دستگاه ها متفاوت می باشد و گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان با توجه به نوع نیاز بازرگان و بازار داخلی نسبت به ترخیص ماشین آلات پتک آهنگری اقدامات لازم را انجام می دهد.

ثبت سفارش بازرگانی

چگونگی محاسبه هزینه های گمرکی ماشین آلات پتک آهنگری

 

یکی از فرآیندهای گمرکی واردات ماشین آلات پتک آهنگری، پرداخت یک سری مبالغ است که شامل حقوق گمرکی و هزینه های گمرکی می باشند. هزینه های گمرکی شامل آزمایش، خدمات انبارداری، کارشناسی و غیره است.

به طور کلی هزینه های گمرکی در دو بخش زیر محاسبه می شوند:

  1. بخش اول

در این بخش هزینه ها به خارج از گمرک مربوط می شود که در سه دسته زیر تقسیم بندی می شوند:

  • گروه اول: هزینه های صدور ترخیصیه به کشتیرانی، حق توقف کالا در انبار و سپرده گذاری وثیقه کانتینر
  • گروه دوم: هزینه های آزمایشگاه، استاندارد، انبارداری و صدور بیجک، قبض انبار
  • گروه سوم: هزینه های ثبت سفارش کالا، مالیات کارت بازرگانی، دستمزد ترخیص کالا

 

  1. بخش دوم

در این بخش هزینه ها باید به گمرک پرداخت شود که حقوق گمرکی نام دارد. این هزینه ها شامل حقوق ورودی کالا، حقوق گمرکی و سود بازرگانی است.

 

مراحل واردات ماشین آلات پتک آهنگری

 

برای واردات ماشین آلات پتک آهنگری لازم است قوانین بخش های اصلی واردات کالا مورد بررسی قرار گیرد و با شناخت کافی در این مسیر قدم گذاشت.

اگر قصد واردات کالا به گمرکات کشور را دارید و شناخت و دانش کافی در این زمینه ندارید، توصیه می شود، تمامی مراحل واردات و ترخیص کالای خود را به گروهی بسپارید که تجربه و تخصص کافی را دارا می باشند.

 

در اینجا ما به چند بخش اصلی واردات کالا اشاره می کنیم:

 

تهیه کارت بازرگانی

 

تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی برای ورود به حوزه واردات لازم است مجوز کارت بازرگانی را دریافت کرده باشند.

 

انتخاب حوزه فعالیت

 

انتخاب حوزه فعالیت به این معنا است که بازرگان باید مشخص کند که برای واردات کالا یک کشور را نظر گرفته است یا چند کشور مختلف را.

 

برخورداری از دانش و آگاهی با قوانین و مقررات واردات

 

قوانین کشورهای مختلف در خصوص واردات و صادرات در حال تغییر است و تمامی بازرگانان باید نسبت به تغییرات آگاهی و دانش لازم را داشته باشند تا دچار مشکل یا ضرر مالی نشوند.

انتخاب کشور و کالای هدف

در این مرحله ابتدا پس از انتخاب کالای مورد نظر، باید نسبت به انتخاب کشور اقدام کنید و مقصدی که سود فراوانی برای شما به همراه دارد، بهترین گزینه انتخابی خواهد بود.

درخواست ارسال پروفرما

پس از انتخاب کالا و کشوری که قصد مبادله دارید، باید درخواست ارسال پروفرما از فروشنده دهید. در این پروفرما تمامی اطلاعات لازم در خصوص کالا از قبیل وزن کالا، تعداد، قیمت، نوع ارز معامله کالا، کشور مبدا و مقصد و مبلغ کرایه ذکر شده است.

 

ثبت سفارش کالا

 

واردکننده برای واردات لازم است در سامانه ثبت سفارش وزارت صمت درخواست خود را برای کالا و سفارش ثبت کند. اهمیت این مرحله برای واردکننده بسیار زیاد است چرا که از این طریق می توانند نسبت به ممنوعت کالای وارداتی اطلاعات لازم را کسب نمایند.

تخصیص ارز و پرداخت بین المللی

پس از توافق طرفین معامله در خصوص نحوه پرداخت و ارز، وارد کننده باید نسبت به پرداخت بخشی از هزینه کالا، ارز تهیه کند.

 

انتخاب روش حمل و نقل و بیمه کالا

 

با توجه به اینکه روش های مختلفی برای حمل و نقل کالا وجود دارد، اما واردکننده باید متناسب با کالای خود، بهترین گزینه را انتخاب کند. طرفین معامله بر طبق قوانین اینکوترمز، روش حمل و نقل را انتخاب می کنند. حمل و نقل جاده ای، هوایی، ریلی و دریایی از جمله راه های حمل و نقل بین المللی است.

 

ترخیص کالا از گمرک

 

با انجام مراحل بالا، کالا وارد گمرک کشور می شود و در این مرحله شخص وارد کننده یا نماینده قانونی وی باید نسبت به ترخیص کالا اقدام کند و تمامی مراحل آن را مطابق با قوانین گمرکی کشور طی نماید.

 

 

خدمات گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان

 

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان با سالها تجربه و رزومه کاری درخشان توانسته است در راستای نیاز تولیدکنندگان داخلی انواع دستگاه های صنعتی را وارد کشور کند و در زمینه واردات ماشین آلات پتک آهنگری، خدمات زیر را ارائه می کند:

  • واردات و ترخیص انواع پتک آهنگری سقوط آزاد
  • واردات و ترخیص پتک آهنگری کلاچ تخته ای
  • واردات و ترخیص چکش آهنگری تسمه ای سقوطی
  • واردات و ترخیص پتک هوا یا بخار آب سقوط آزاد
  • واردات و ترخیص پتک آهنگری توان بالا
  • واردات و ترخیص پتک آهنگری با چهارچوب داخلی
  • واردات و ترخیص پتک آهنگری دو کوبه
  • واردات و ترخیص پتک آهنگری کنترلی

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص واردات انواع پتک آهنگری می توانید با کارشناسان گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان ارتباط برقرار کنید.

 

چرا پرشین تجارت دوان

 

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان با سال ها سابقه و رزومه کاری درخشان توانسته است در زمینه واردات و صادرات کالا به صورت تخصصی و حرفه ای عمل کند. این گروه تاکنون رضایت مشتریان زیادی را به خود جلب کرده است.

پرشین تجارت دوان با همکاری جمعی از بازنشستگان گمرکی باتجربه و ترخیص کاران حرفه ای، کلیه امور واردات و ترخیص کالا را با سرعت و در کوتاه ترین زمان ممکن به انجام می رساند.

از خدمات این گروه می توان موارد زیر را نام برد:

  • ثبت سفارش
  • انجام امور حمل و نقل، ترانزیت و ترانشیب
  • اخذ مجوزات مورد نیاز
  • اخذ مستندات و مدارک لازم
  • انجام کلیه امور ترخیص
  • ارائه بخشنامه های به روز به مشتریان

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص واردات ماشین آلات پتک آهنگری با کارشناسان گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان ارتباط برقرار کنید.

 

کلام پایانی

 

ماشین آلات پتک آهنگری از جمله دستگاه هایی است که کشور و تولید کنندگان به آن نیاز دارند. بر همین اساس واردات ماشین آلات پتک آهنگری به یکی از دغدغه های بازرگانان و شرکت های بازرگانی تبدیل شده است و برای واردات آن نیاز به دانش و تجربه گمرکی است که در صورت نداشتن تجربه و تخصص کافی در این زمینه مشکلاتی را به بار خواهد آورد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا