واردات_لیفتراک_مستعمل

واردات و ترخیص لیفتراک مستعمل

واردات و ترخیص لیفتراک مستعمل نیز مانند ترخیص هر کالای دست دوم مجاز، نیازمند طی کردن مراحلی خاص است.

بر اساس قوانین گمرکی، واردات و ترخیص کالاهای دست دوم ممنوع است، مگر با شرایطی خاص و با مجوز‌ قانونی و موافقت کمیسیون ماده یک. لذا با رعایت ضوابط و مقررات قانونی و اخذ مجوزهای لازم، می‌توان این نوع از کالا‌ها را از گمرک ترخیص نمود.

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان با تجربه درخشان در واردات و ترخیص لیفتراک‌ مستعمل و ماشین‌آلات صنعتی از گمرک شهید رجایی بندر عباس، در خدمت وارد کنندگان محترم می‌باشد.

واردات_لیفتراک_مستعمل

لیفتراک چیست؟

 

دستگاهی است برای بالا و پایین بردن وسایل وهمچنین جابه‌جایی آنها در سالن‌های تولید کارگاه‌ها و کارخانه‌ها و انبارهای بزرگ استفاده می‌شود. لیفتراک جزو ملزومات صنایع تولیدی است. به همین دلیل واردات و ترخیص لیفتراک مستعمل با قیمت مناسب از نیازها و اولویت‌های فعالان صنعت می‌باشد.

این دستگاه با توجه به نوع فعالیت آنها در انبار کردن کالا، حمل‌ونقل و جابجایی طراحی و ساخته می‌شود. اجزاء اصلی یک لیفتراک عبارتست از:

بدنه، اتاقک راننده، محافظ سقف، دکل، تکیه‌گاه شاخک‌ها، شاخک‌ها، گیرنده‌های بار (بسته به نوع لیفتراک متفاوت است)، وزنه تعادل، چرخ‌ها، سیستم ترمز، تجهیزات هشداردهنده ایمنی و سیستم هیدرولیک سیلندر.

سوخت مصرفی‌ این دستگا‌ه‌ها می‌تواند گاز، برق، بنزین یا دیزل باشد. برخی از لیفتراک‌های برقی (هیبریدی) به صورت دوگانه سوز طراحی شده‌اند. لیفتراک‌های دیزلی علیرغم پر سروصدا بودن، به دلیل مقرون به صرفه بودن سوخت مصرفی‌‌شان، راندمان بالا و دوام دستگاه، در صنعت طرفداران بیشتری دارند.

هدایت یک لیفتراک صنعتی نیازمند مهارت و تخصص ویژه است. راننده لیفتراک پس از گذراندن دوره‌های رانندگی با لیفتراک صنعتی، گواهینامه مخصوص دریافت کند. استفاده از لیفتراک نیز مستلزم کنترل فنی دستگاه و رعایت استاندار حمل بار و اصول ایمنی است.

لیفتراک‌ها، به عنوان دستگاه‌های حمل بار‌ با وزن‌های مختلف و بدون خطر واژگونی، در ظرفیت‌های مختلفی ساخته می‌شوند:

  • لیفتراک حمل بار تا 3 تن
  • از 3 تا 4 تن
  • لیفتراک حمل بار از 4 تا 6 تن
  •  لیفتراک حمل بار از 6 تا 9 تن و لیفتراک حمل بار از 10 تن به بالا

واردات لیفتراک عمدتا از کشورهای چین، کره و ژاپن می‌باشد که بهترین برندهای تولید کننده لیفتراک را دارند.

 

شرایط و ضوابط واردات و ترخیص لیفتراک مستعمل

 

طبق موافقت کمیسیون ماده یک (کمیسیونی که مجوز واردات ماشین آلات دست دوم را صادر می‌کند) آئین نامه اجرایی مقررات صادرات و واردات، فقط واردات لیفتراک‌ مستعمل بالای 10 تن مجاز می‌باشد.

بنابراین بازرگانان و تولید کنندگان می‌توانند با توجه به نیاز کشور و برای سهولت کسب و کار واحدهای تولیدی، لیفتراک‌‌های مستعمل بالای 10 تن وارد کنند.

برای واردات لیفتراک مستعمل یا دست دوم، پس از دریافت مجوز واردات از مراجع زیربط، ثبت سفارش انجام می‌شود. واردات این کالا با ارز متقاضی صورت می‌پذیرد.

برای اخذ مجوز واردات هر نوع کالای دست دوم به کشور، درج کلمه مستعمل در پروفرما (پیش فاکتور) الزامی است.

کد تعرفه واردات لیفتراک‌های مستعمل 10 تن به بالا 84272012 و حقوق ورودی آن  6 درصد است.

 

ماده 42 آیین‌نامه اجرایی واردات و صادرات

 

واردات و ترخیص لیفتراک مستعمل نیز همچون سایر کالاهای دست دوم شامل قوانین و مقررات ویژه‌ است. ماده 42 قانون آیین‌نامه اجرایی واردات و صادرات ایران از مواد بسیار مهم قانونی در خصوص واردات کالاهای مستعمل به کشور است. مفاد ماده 42 به شرح زیر است:

  1. ورود خودروهای مستعمل از جمله ماشین‌های راهسازی در چارچوب قانون مربوط به آیین‌نامه اجرایی آن امکان‌پذیر می‌باشد.
  2. ورود تجهیزات، دستگاه‌ها وماشین آلات مستعمل برای خط تولید، با رعایت مقررات مربوط و منوط به تائید وزارتخانه تولیدی ذیربط می‌باشد.
  3. در سایر موارد، ورود کالاهای مستعمل، با رعایت مقررات مربوط و منوط به موافقت کمیسیون موضوع ماده یک این آیین‌نامه می‌باشد.

تبصره ماده 42: گمرک ایران موظف است کالاهای مستعمل موضوع این ماده (به استثنای ماشین‌آلات و تجهیزات خط تولید وارداتی از محل سرمایه‌گذاری خارجی در چارچوب قانون جلب و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی) را بر مبنای قیمت کالای نو و مشابه قیمت‌گذاری نماید.

 

توصیه مهم برای واردات لیفتراک مستعمل

 

برای واردات و ترخیص لیفتراک مستعمل و نو به هیچ وجه نباید بدون داشتن تخصص و اطلاعات کافی اقدام کرد. وارد کننده لیفتراک باید از اطلاعات و دانش فنی لازم و کافی درباره این دستگاه و قوانین واردات و ترخیص آن برخوردار باشد .

بازرگان آشنا با انواع لیفتراک‌هایی که استفاده از آنها در کشور رایج‌تر است، می‌تواند مناسب‌ترین دستگاه را خریداری و وارد ‌نماید. جداً توصیه می‌شود برای واردات و ترخیص لیفتراک دست دوم، با شرکت‌های بازرگانی باتجربه‌ای همچون گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان مشورت و همکاری نمایید.

افتخار داریم به عنوان مجرب‌‌ترین شرکت در زمینه واردات و ترخیص لیفتراک مستعمل و قطعات یدکی لیفتراک مستعمل از گمرک شهید رجایی بندر عباس کلیه مراحل ثبت سفارش و ترخیص کالای شما را انجام دهیم.

کارشناسان و ترخیص‌کاران زبده گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان آماده ارائه مشورت و خدمات ثبت سفارش و ترخیص کالای شما تجار و وارد کنندگان محترم می‌باشند.

2 دیدگاه دربارهٔ «واردات و ترخیص لیفتراک مستعمل»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا