واردات و ترخیص قطعات الکترونیکی

آیا تا به حال درباره قطعات الکترونیکی و نحوه واردات و ترخیص قطعات الکترونیکی چیزی شنیده اید و یا چیزی می دانید؟

امروزه دنیا به سرعت در حال تغییر است که این تغییرات بر اساس فناوری ها و تکنولوژی ها می باشد و فناوری ها و تکنولوژی های روز دنیا هم به قطعات الکترونیکی وابسته است پس واردات قطعات الکترونیکی می تواند یکی از پرسودترین تجارت ها باشد.

واردات و ترخیص قطعات الکترونیکی

واردات قطعات الکترونیکی

 

بردهای الکترونیکی یا همان قطعات الکترونیکی از سری لوازم پرکاربرد و گسترده ای هستند که در دنیای امروزه از آن ها بسیار استفاده می شود که این  قطعات الکترونیکی معمولاً در سایر لوازم خانگی مانند: تلویزیون، یخچال، موبایل، تبلت و … وجود دارد.

سرمایه گذاری در قطعات الکترونیکی در داخل کشور زیاد به صرفه نیست و بهترین راه این است که قطعات الکترونیکی را از کشورهای خارج که پیشرفته تر و صاحب فناوری و تکنولوژی هستند تهیه نمایید که برخی از این کشورها مانند: اروپا و چین معمولاً این قطعات را با کیفیت بی نظیر و با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات تولید می کنند.

مشکلات زیادی برای تامین قطعات الکترونیکی برای کشور وجود دارد که برخی از مشکلات مانند: وجود تحریم ها، قیمت تمام شده غیرمنصفانه و همچنین تحویل قطعات ناسالم و مشکل دار و غیره است که برای این که دچار این گونه مشکلات نشوید باید اطلاعات و تجربه کافی در زمینه واردات قطعات الکترونیکی را دارا باشید که بهترین راه این است که واردات این قطعات رو به شرکت بازرگانی که دارای تجربه های مختلف در زمینه واردات انواع محصولات هستند بسپارید.

واردات قطعات الکترونیک با گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان

 

شرکت های بازرگانی دارای ترخیص کاران بسیار ماهری هستند که کار آن ها واردات کالاهای وارداتی است و تجربه کافی در زمینه واردات را دارند و می دانند که برای واردات چه مدارک و مجوزهایی را باید فراهم کنند و همچنین برای ترخیص چه مدارکی نیاز است پس بهترین راه این است که کار واردات خودتان را به افراد با تجربه در این زمینه بسپارید که یکی از شرکت های بازرگانی که می توانید با خیال راحت محصولات وارداتی خود را به آن ها بسپارید و از آن ها بخواهید که شرکت‌های تامین کننده های مناسب برای شما پیدا کنند گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان است که دارای متخصصین زیادی در این زمینه می باشند که روزانه کارهای واردات محصولات و کالاها را به راحتی انجام می دهند.

قطعات الکترونیکی معمولاً دارای تنوع زیادی هستند که در ادامه برخی از این قطعات را به صورت خلاصه برای شما توضیح می دهیم.

 

آی سی

 

یکی از قطعات الکترونیکی که معمولاً بسیار پرکاربرد است آی سی می باشد که قطعات الکترونیکی گوناگونی رو ترکیب می کند و می توان یک ترانزیستور برای خودش به حساب بیاید.

آی سی ها به دو دسته آنالوگ و دیجیتال تقسیم می شوند که آی سی های آنالوگ به صورت ورودی و خروجی دارای سیگنال های پیوسته می باشند معمولا آی سی های آنالوگ بیشتر برای تقویت کردن فرکانس های رادیویی و صوتی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

مقاومت

 

یکی از قطعات الکترونیکی پرکاربرد، مقاومت می باشد که در برابر الکتریسیته که از آن عبور می کند بسیار مقاوم می باشد و معمولا هر موقعیتی که به کنترل جریان در سطح خود نیاز داشته باشند یک مقاومت می سازند.

مقاومت ها بر اساس قدرت و مقادیر درجه بندی می شوند که اندازه گیری مقاومت آن ها با واحدی به نام اهم انجام می گیرد که یکی از پرکاربردترین قطعات الکترونیکی به حساب می آیند.

 

خازن

 

خازن ها مانند باتری های کوچکی هستند که مقداری شارژ در خود ذخیره می نمایند خازن ها دارای دو نوع دیسک سرامیکی و الکترولیتی می باشند که این دو نمونه بسیار پرکاربرد هستند ولی یک سری دیگر هم وجود دارد که آن ها مانند ابر خازن ها، خازنی نقره‌ای، پلی کربنات، خازن شیشه ای و غیره می باشند که خازن ها معمولاً بر حسب فاراد اندازه گیری می شوند.

 

فیوز

 

فیوزها از سری دستگاه های حیاتی به حساب می آیند که از تجهیزات الکترونیکی هستند و افراد را در برابر نوسانات برق و اتصالات کوتاه محافظت می نمایند و معمولاً جریانات را به خوبی تشخیص داده و جریان مضر برای سوکت ها را قطع می نماید این وسیله ایمنی است که می تواند مدارهای الکتریکی رو در برابر جریان های بیش از حد محافظت نماید.

 

واردات قطعات الکترونیکی چگونه است؟

 

معمولاً برای واردات قطعات الکترونیکی و یا هر کالای دیگری نیاز به  یک سری دستورالعمل ها است که یک ترخیص کار باید بتواند آن ها را به راحتی پشت سر بگذارد.

انجام دادن مراحل قانونی واردات و یا ترخیص کالاها بر عهده صاحب کالا و یا ترخیص کار است که اگر افراد صاحب کالا دارای تجربه کافی در زمینه واردات و یا ترخیص نیست باید این کار رو به افرادی که دارای تجربه هستند و می‌توانند به راحتی این کار را انجام دهند بسپارد.

برای واردات قطعات الکترونیکی معمولاً باید در ابتدا کشور تامین کننده را انتخاب نمایید و بر اساس کیفیت و قیمت کالا ها یکی از تامین کننده ها را انتخاب کنید که برای پیدا کردن تامین کننده ها می توانید از شرکت های بازرگانی و یا با چند سرچ ساده ساده در اینترنت این تامین کنندگان را پیدا کنید.

که بعد از پیدا کردن یک تامین کننده مطمعن باید در مرحله بعدی شما به ویژگی های قطعات الکترونیکی بپردازید و قیمت و کیفیت آن ها را مورد بررسی قرار دهید و یک کالای با کیفیت و قیمت مناسب را انتخاب کنید و از کیفیت و اصالت کالا اطمینان کامل داشته باشید در صورتی که به مشخصات فنی و اصالت کالا اطمینان پیدا کردید می توانید این کالاها را سفارش دهید.

 

دریافت پروفرما

 

دیگر مراحل واردات دریافت پروفرما است که معمولاً توسط شرکت تامین کننده برای خریدار ارسال می شود بعد از دریافت پروفرما شما ثبت سفارش خود را انجام می دهید که معمولا برای ثبت سفارش در سامانه تجارت باید مجوز واردات قطعات الکترونیکی را از ارگان ها و سازمان های ذیربط دریافت نمایید که معمولاً با توجه به قطعات الکترونیکی هر ارگان دارای یکسری شرایط و ضوابط است که با فراهم کردن این شرایط و ضوابط می‌توانید مجوز واردات قطعات الکترونیکی خود را بگیرید.

 

اخذ مجوز از بانک مرکزی

 

در مرحله بعد نوبت به دریافت مجوز از بانک مرکزی که شما باید دریافت مجوز حواله از بانک مرکزی و همچنین تایید تخصص ارز بازرگانی را از صرافی های معتبر در کشور دریافت کنید

برای وارد کردن روش های مختلفی وجود دارد که شما می توانید از طریق راه های هوایی، زمینی و دریایی کالاهای مورد نیاز خودتان را به کشور وارد نمایید که برای قطعاتی که در کشور ضروری است بهترین راه، راه هوایی است که قطعات خیلی سریع تر و زودتر به کشور می رساند.

مرحله بعدی ورود کالاها به گمرک است که برای آن باید یک سری مدارک را آماده در دست داشته باشید و آن ها را در اختیار ماموران گمرک قرار دهید تا بتوانید کالاهای خود را ترخیص کنید.

ترخیص  کالا به این معناست که کالاهایی که در گمرک وجود دارد را  آزادسازی کنید که برای آزاد سازی یک سری مدارک قانونی نیاز است که در صورت نبود هر یک از این مدارک ممکن است شما نتوانید ترخیص کالای خود را انجام دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

مبارک باد این سال همه سال نوروز 1403

پاپ آپ نوروز 2_prev_ui

پاسخگوی سوالات شما برای دریافت مجوزها و واردات و صادرات کالا هستیم واتساپ تلگرام  ایتا 09018317558