واردات مبدل کاتالیست خودرو

در این مقاله میخواهیم شما را با انواع واردات مبدل کاتالیست خودرو و چگونگی ترخیص این کالا در گمرک آ شنا کنیم . مبدل کاتالیست یکی از لوازم یدکی موجود در اگزوز خودرو است که وظیفه ی جلوگیری از وارد شدن گاز های سمی به محیط زیست را دارد و نقش بسزایی در کاهش الودگی هوا ایفا می کند.

واردات مبدل کاتالیست خودرو

واردات مبدل کاتالیست خودرو یکی از کالاهای بازرگانی در کشور ما می باشد. که از کشور های از چین، کره، کشور های اروپایی و… وارد می شود. باید به این نکته  نیزباید اشاره کرد که برای تجارت این محصول باید از سازمان های ذیربط توسط مالک کالا و یا نماینده قانونی ایشان  مجوز های لازم کسب شود و در صورت عدم اخذ و رعایت نکردن قوانین دچار تاخیر و زیان در ترخیص کالای خود می شوید.

شرکت پرشین تجارت در جهت ترخیص مبدل کاتالیست خودرو از گمرک خدمات زیر را ارائه میدهد :

  • ترخیص انواع مبدل کاتالیست
  • ترخیص مبدل کاتالیست خودروهای سواری
  • ترخیص مبدل کاتالیست خودروهای سنگین
  • ترخیص انواع مبدل کاتالیست
  • ترخیص مبدل کاتالیست خودروهای سواری
  • ترخیص مبدل کاتالیست خودروهای سنگین
  • ترخیص مبدل کاتالیست بنز
  • ترخیص مبدل کاتالیست BMW
  • ترخیص مبدل کاتالیست پرادو
  • ترخیص مبدل کاتالیست سراتو

 

ترخیص مبدل کاتالیست خودرو

 

یکی ازمسائلی که دربحث واردات و صادرات اهمیت زیادی دارد، ترخیص انواع کالا و محصولات از گمرک است. این مرحله برای تجار و بازرگانان که محصولی را وارد می‌کنند حائز اهمیت است. به همین دلیل حتما باید با قوانین و مقررات گمرک‌ها آشنا باشید،زیرا لازمه ترخیص کالا از گمرکات طی شدن یک سلسله قوانینی و مراحلی است که نیازمند  به شناخت زیادی است. اگر فرد یا شرکت واردکننده با این قوانین و مراحل آشنایی نداشته باشند و اقدام به مراحل ترخیص کالا کنند و در روند ترخیص به مصائب زیادی دچارمب شوند،احتمال دارد که کالا و محصول آن در زمان مقرر ترخیص نشود و چه بسا به صورت کالای قاچاق شناخته شود و همچنین منجر به از دست دادن اعتبار و هزینه فرد شود.

بنابراین شناخت قوانین در این زمینه در مسیر ترخیص کالا اهمیت زیادی دارد. ترخیص کالا کار ساده‌ای نمیباشد و مراحل زیادی دارد. فرآیند قانونی و اداری آن باید طی بشود تا اینکه  کالای وارد شده از گمرک ترخیص شود. باید به این نکته اشاره کرد که ترخیص کالا از هر گمرکی شبیه هم نیست، قوانین و مقررات گمرک امام خمینی که یک گمرک هوایی است با مراحل ترخیص کالا از گمرک بندرعباس که گمرک دریایی است تفاوت دارد. البته در مواردی مانند ارائه مدارک و ثبت اظهارنامه شبیه هم می‌باشد ولی در موارد دیگر مانند پرداخت با هم فرق دارند. بنابراین باید به تفاوت‌ شرایط در گمرک‌ها توجه کرد.

گروه بازرگانی و گمرکی پرشین تجارت با توجه به سابقه زیاد خود در زمینه واردات و ترخیص کالاهای مختلف از گمرکات کشور ، مشاوره و خدمات ویژه ای توسط کارشناسان حرفه ای خود به تجار محترم ارائه می نماید.

 

وضعیت بازار جهانی مبدل کاتالیست خودرو

 

طبق آماری که موسسه catalystgrp در ماه مه ‌سال ۲۰۲۰ در سطح جهان گرفته شده است ، بهای بازار بین المللی کاتالیست در سال ۲۰۲۲ به مقدار
36/2 میلیارد دلار و با توجه به اینکه این صنعت  در سالیان گذشته پیشرف و توسعه ی زیادی داشته است این میزان در سال ۲۰۲۵ به ۱/ ۳۹میلیارد دلار نیز می رسد. یکی از برجسته ترین شرکت های حوزه ی صنعت کاتالیست در مقیاس جهانی  شرکت جانسون متی در انگلیس است که از این شرکت به ‌عنوان سر سلسله ی کاتالیست جهان نام برده می شود. در صورتی ‌که فراتر از ۴۰درصد کاتالیست‌های حوزه پالایشگاهی را تامین می کند و از هر سه خودروی سواری که تولید می‌شود اگزوز یکی از آن خودرو ها به کاتالیست‌های این شرکت مجهز شده است.

 

سود واردات مبدل کاتالیست خودرو

 

برای واردات مبدل کاتالیست ماشین به علت  اینکه بازار هدف به خوبی شناسایی شده است قطعا سوداوری زیادی برای شخص یا شرکت وارد کننده خواهد داشت. شرکت پرشین تجارت در مسیر این تجارت در تمامی مراحل همراه شما خواهد بود. برخی تجارت کنندگان به دلیل انتخاب نامناسب کالا و خرید از تامین کنندگان نامعتبر، شرایط حمل و نقل نامناسب و در نتیجه افزایش هزینه‌های واردات  که شامل:  حقوق گمرکی، هزینه حمل و نقل، انبارداری، بیمه و سایر هزینه‌های جانبی میشود و همچنین درست طی نشدن مراحل ترخیص از گمرک باعث کاهش سود میشود. بیشتر اوقات با افزایش حجم سفارش، تامین کنندگان قیمت کمتری را ارائه میدهند و در این صورت سود وارد کننده نیز افزایش پیدا میکند.

 

قوانین و نکات ترخیص مبدل کاتالیست خودرو از گمرک

 

یکی از نکات مهم شناخت قوانین واردات و ترخیص مبدل کاتالیست خودرو از گمرک، اشنایی با  تمامی تعرفه های مربوط به کالای مدنظر است و همچنین برای دریافت کد تعرفه هر نوع از کالا ها لازم است که به سازمان و مرجع خاصی مراجعه نمایید تا جهت دریافت کد تعرفه گمرکی، مجوزها و استعلامات لازم  را نیز در خصوص واردات آن کالا دریافت کنید

برای واردات و ترخیص هر کالایی مستلزم ارائه مجوزهایی است. بنابراین یکی از مهم‌ترین شرایطی که هنگام واردات لوازم یدکی خودرو باید به آن توجه کرد، بررسی و اخذ  مجوزهای مورد نیاز برای واردات و ارائه به سازمان‌های مرتبط میباشد

در ادامه این مقاله شما را با سازمان ها و مراجعی که باید جهت دریافت کد تعرفه گمرکی مبدل کاتالیست خودرو و دریافت مجوز های لازم برای واردات این کالا به انها مراجعه کنید اشنا می کنیم:

 

  • کارت بازرکانی
  • پیش فاکتور
  • مجوز ثبت سفارش کالا قدم اول در مسیر واردات قطعات خودرو، گرفتن مجوز ثبت سفارش از وزارت صنعت، معدن و تجارت میباشد.
  • مجوز استاندارد

قطعات خودرو باید از استانداردهای مورد نظر سازمان ملی استاندارد ایران برخوردار باشند و گواهی استاندارد مربوطه را دریافت کنند

  • پکینگ لیست
  • بارنامه
  • بیمه بار
  • پروفرما اینویس (فاکتور)
  • قبض انبار
  • برگ سبز گمرکی
  • گواهی مبداء
  • رعایت تعرفه و مسائل ارزی

واردات مبدل کاتالیست خودرو شامل تعرفه‌های گمرکی و قوانین ارزی بخصوصی هستند که در هنگام واردات باید  به آن‌ها توجه ویژه ای داشته باشید.

  • مجوز گمرکی

جهت ترخیص قطعات خودرو از گمرک، اخذ مجوز گمرکی الزامی است . مانند اظهارنامه گمرکی، پروانه گمرکی و دریافت گواهی مبدأ.

  • گواهی نامه بازررسی کالا

مشاوره تعرفه کالا

تعرفه گمرکی برای ترخیص مبدل کاتالیست

 

به صورت کلی تعرفه گمرکی قطعات خودرو دربخش هفدهم، فصل 87، ردیف 8708 کتاب مقررات صادرات و واردات موجود است.

کد تعرفه گمرکی برای ترخیص مبدل کاتالیست خودروهای سواری در ردیف 87089221 می باشد.

کد تعرفه گمرکی برای ترخیص مبدل کاتالیست خودروهای سنگین در ردیف 87089229  می باشد.

 

در این مقاله به معرفی و توضیح  مراحل ترخیص مبدل کاتالیست خودرو پرداختیم و پیشنهاد می‌دهیم برای ترخیص کالاهای خود و انجام کلیه امور تجاری و گمرکی ازجمله واردات و صادرات،ثبت سقارش، گرفتن تاییدیه، کمک در تسهیل اخذ مجوزهای لازم و مشاوره در این موضوع به وبسایت شرکت پرشین تجارت مراجعه کرده و با کارشناسان زبده ی این شرکت در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا