واردات ماشین آلات چاپ

واردات ماشین آلات خط تولید چاپ

واردات و ترخیص ماشین آلات خط تولید چاپ

 

واردات ماشین آلات خط تولید چاپ
ماشین های خط تولید چاپ به انواع متفاوتی دسته بندی می‌شوند. این نوع ماشین‌ها مخصوص چاپ کتاب ، روزنامه ، مجله ، بروشور و مانند آن هستند. این دستگاه‌ها بسیار پیشرفته و سریع هستند.

این ماشین‌ها از جنس فلز بوده و کار چاپ روی آن ها به صورت افست انجام می‌شود. در این دستگاه‌ها معمولا از چاپ تامپو ، مرکب ، مرکب حساس به نور ، مرکب فلورسنت و انواع مرکب‌های دیگر استفاده می‌شود. حتما به انواع آن توجه زیادی داشته باشید.

ماشین‌های خط تولید چاپ دیجیتال جزء ماشین آلات تولیدی است که از تکنولوژی‌ های پیشرفته‌ای برخوردار می‌باشند. انواع ماشین‌های خط تولید چاپ دیجیتال وجود دارند که در بازار عرضه شده و هر کدام به روش‌های متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

مطالعه بیشتر
واردات و ترخیص ماشین آلات صنعتی

واردات ماشین آلات خط تولید سیمان

 

واردات ماشین آلات چاپ

نحوه کار ماشین آلات خط تولید چاپ

 

ماشین‌های خط تولید چاپ کاربرد زیادی دارند در این نوع ماشین‌ها ، برای چاپ روی صفحات ، به ماده ای به نام کاغذ یا هر چیز مشابه دیگری نیاز است . اما امروزه بیشتر ماشین‌های چاپ با استفاده از ماشین‌های جوهر پاش که از جت جوهر تغذیه می‌شوند‌، به چاپ روی کاغذ می‌پردازند.

امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی و اختراع ماشین‌های چاپ جدید ، کاغذهایی با تراکم متفاوت به بازار عرضه می‌شود . این ماشین‌ها از سه قسمت تشکیل شده‌اند :

1 . چاپگر

2 . درام یا کارتریج چاپگر

3 . جوهر یا کاغذ مخصوص که در صورت لزوم از آن برای چاپ روی صفحه استفاده می‌شود.

شما می توانید به این موارد توجه زیادی داشته باشید. به این نکته توجه کنید که ماشین‌های خط تولید چاپ به این موارد دسترسی دارند.

در واقع ماشین چاپ یکی از کاربردی‌ترین دستگاه‌هایی است که وجود آن در چاپخانه‌ها ضروری است . در حقیقت یک دستگاه چاپ یکی از لوازم اصلی و مهم در هر چاپخانه می‌باشد.

به عنوان مثال در یک چاپخانه از ماشین چاپ افست برای حروف چینی و تکثیر استفاده می‌شود.این دو ماشین در یک خط قرار گرفته و چاپ می‌شوند. برای چاپ هر کدام از حروف باید یک دستگاه به دستگاه دیگری متصل شود. به طور کلی ماشین چاپ دو نوع است: ماشین‌های ساده و ماشین های حرفه‌ای.

 

روش واردات ماشین آلات خط تولید چاپ

 

روش واردات ماشین آلات خط تولید چاپ بسیار ساده است. واردات ماشین آلات خط تولید چاپ مانند تمامی کسب وکارها نیازمند شرایط خاصی است و ممکن است در هنگام انجام آن کمی سردرگم شوید.

برای واردات ماشین آلات، یک کارت بازرگانی مورد نیاز است. با این کارت بازرگانی می‌توانید برای خودتان و هم برای واردات ماشین آلات از کشورهای خارجی اقدام کنید. در صورتی که کارت بازرگانی نداشته باشید نمی توانید این کار را انجام دهید.

این مسئله برای واردات کالاهای مختلف صدق می‌کند. در این مطلب سعی داریم در رابطه با نحوه خرید از سایت خارجی واردات ماشین آلات و نحوه خرید از سایت های ایرانی واردات ماشین آلات صحبت کنیم. هر کدام روش‌های متفاوتی دارند. به عبارتی شما باید با شرایط هر یک آشنا باشید.

 

مراحل واردات ماشین آلات خط تولید چاپ در کشور

 

برای واردات ماشین آلات باید مراحل متفاوتی طی شود، این مراحل از ثبت سفارش تا ترخیص و همچنین پرداخت حقوق و عوارض می‌باشد. همچنین در این حوزه ، دولت برای اینکه کالاهای وارداتی با سرعت بیشتری وارد شوند ، واردات را بر اساس ارزش کالا انجام می‌دهد و قیمت‌ها نیز با تغییرات ارز تعیین می‌شود.

اولین مرحله، گرفتن مجوز است . این پروسه معمولا 4 تا 7 روز کاری به طول می‌انجامد و بعد از آن باید مجوزهای واردات را از ارگان‌ها را دریافت کنید. بعد از دریافت مجوز ، می‌توانید برای واردات ماشین آلات خود اقدام کنید.

در این مرحله ، ابتدا نیاز است که کالا و خدمات مورد نیاز را به صورت مستقیم از کشور مقصد وارد کنید . این مرحله ، اولین مرحله از فرایند واردات ماشین آلات خط تولید چاپ است. به ترتیب این مراحل توجه زیادی داشته باشید.

 

ورود به سامانه و ثبت سفارش

 

پس از ثبت سفارش در سامانه جامع تجارت باید برای واردات ماشین آلات ارز را به نرخ دولتی پرداخت و ثبت سفارش را انجام دهید. این مرحله که یکی از مهم‌‍ترین مراحل واردات ماشین آلات است باید به صورت کاملا دقیق و به صورت شفاف و مشخص و البته بدون ابهام انجام شود تا واردکنندگان ماشین آلات بتوانند به راحتی در مورد واردات ماشین آلات خود تصمیم گیری کنند.

ابتدا باید مجوز آن به اداره کل صنایع دریافت شود . سپس باید مجوز به نام یک نفر دیگر صادر شود و بعد از آن نیز باید پروانه بهره برداری ماشین آلات از سازمان صنعت و معدن استان گرفته شود .

با این وجود ، هنوز تعداد زیادی از این ماشین آلات را نمی‌توان به صورت قانونی وارد کرد و در این میان ، تعداد انگشت شماری از آن‌ها مجوز دارند . در این میان برخی از این ماشین آلات نیز به دلایل گوناگون از رده خارج شده‌اند.

به طور خلاصه این مراحل شامل وارد کردن کالا از کشور ، ثبت سفارش ، حمل و نقل ، ترخیص کالا ، و پرداخت عوارض و بیمه و نیز پرداخت عوارض واردات خواهد بود . این مراحل تا زمانی که ماشین برای انجام فعالیت خود وارد گمرک نشود ، ادامه می‌یابد.

در کشور ما ایران ، روند ثبت سفارش برای واردات ماشین آلات با سایر کشورهای دنیا بسیار متفاوت است. برای ورود ماشین آلات به کشور ، ابتدا باید پیش از ثبت سفارش ، مجوز مورد نظر دریافت شود و پس از آن ، مراحل ثبت سفارش ، پرداخت عوارض و ترخیص کالا به طور هم زمان انجام شوند.

هر کدام مراحل متفاوتی دارند که به درستی باید طی شود. بهتر است که برای ترخیص ماشین آلات به این موارد توجه داشته باشید.

 

برای کسب اطلاعات درباره واردات ماشین آلات خط تولید چاپ به کدام سایت مراجعه کنیم؟

 

این موضوع را نیز می‌توان با مراجعه به سایت وزارت صنعت ، معدن و تجارت و از طریق قسمت سامانه ثبت سفارش وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، از آن مطلع شد. در این بخش می‌توان به صورت غیر حضوری اقدام به ثبت سفارش کرد.

این مورد یکی از مهم ترین و ضروری‌ترین بخش‌های واردات ماشین آلات است . به این دلیل که این دستگاه برای واردات در نظر گرفته شده و این که آن را در گمرک قرار دهید ، به این معنا نیست که این دستگاه در زمان ورود باید در لیست گمرک قرار بگیرد. پس از آن باید نسبت به دریافت مجوز ثبت سفارش اقدام کنید.

 

نکاتی که برای واردات ماشین آلات خط تولید چاپ باید بدانید

 

1.  بررسی و تایید مدارک و درخواست گواهی ثبت سفارش و پرداخت هزینه آن می‌تواند به شما در زمینه واردات ماشین آلات کمک زیادی کند.

2.  درخواست ثبت سفارش ماشین آلات توسط کارشناس مربوطه و انجام سایر مراحل اداری .

3.  تحویل ماشین آلات و دریافت تاییدیه‌های لازم از گمرک و سازمان صنعت ، معدن و تجارت. حتما در طی واردات ماشین آلات خط تولید چاپ به این موارد توجه زیادی داشته باشید.

 

ترخیص ماشین آلات خط تولید چاپ

 

روش ترخیص ماشین آلات بسیار ساده است که پس از ارائه اسناد لازم برای ترخیص ماشین آلات، شما می‌توانید از طریق سامانه ثبت نام کرده و منتظر بمانید تا ماشین آلات به شما تحویل داده شود.بعد از تحویل، در کمترین زمان ممکن مدارک به شما تحویل داده می‌شود.

لازم است تا شما اطلاعات مربوط به نوع ماشین آلات خود را به راحتی وارد کنید . سپس درخواست خود را از طریق یک سامانه الکترونیکی به کارشناسان فنی ما اعلام کنید . پس از دریافت و بررسی دقیق شرایط ، قرارداد همکاری با شما تنظیم می‌شود و در آن به تاریخ دقیق تحویل ماشین آلات نیز اشاره می‌شود. بهتر است که به روش واردات ماشین آلات خط تولید چاپ آگاه باشید و درباره آن مطالعه کنید.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا