ماشین-آلات-بسته-بندی

واردات ماشین آلات بسته بندی چای

واردات ماشین آلات بسته بندی چای

چای یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های ما ایرانیان است. به طوری که از قدیم‌الایام مصرف چای در بین مردم کشور رواج داشته است. هر چند کشاورزان ایرانی نیز کشت و برداشت چای را انجام می‌دهند اما به دلیل تقاضای بالای بازار دولت اجازه واردات چای و ماشین‌ آلات مربوط به صنعت چای را به واردکننده‌ها داده است. از جمله مهم‌ترین دستگاه‌هایی که در صنعت چای باید مورد استفاده قرار بگیرد، ماشین آلات بسته بندی است. چرا که بدون یک بسته بندی استاندارد نمی‌توان کیفیت چای را حفظ کرد. از طرفی دیگر بسته‌بندی نقش به سزایی در جذب مشتری و بازاریابی دارد. پس اگر شما نیز به دنبال شروع کسب و کار جدید در خصوص واردات و ترخیص ماشین آلات بسته بندی چای هستید در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با کلیت و اساس این کار آشنا کنیم.

 

مطالعه بیشتر

واردات و ترخیص ماشین آلات صنایع غذایی

 

ماشین آلات بسته بندی چای چیست؟

همانند هر محصول یا کالای دیگری آخرین مرحله تولید چای مربوط به بسته‌بندی آن است. به طوری که بدون بسته‌بندی نمی‌ توان چای را انبار کرده و به بازار عرضه کرد. به خصوص در سال‌های اخیر که توجه مشتریان به ظاهر و کیفیت محصولات افزایش یافته، داشتن یک بسته‌بندی شکیل و زیبا نیز اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

تمامی دستگاه‌هایی که با هدف بسته‌بندی انواع چای در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرند، ماشین آلات بسته بندی چای گفته می‌شود. توجه داشته باشید که دستگاه‌های بسته‌بندی چای دارای انواع مختلفی بوده و کاربران قبل از خرید باید تحقیقات لازم را در خصوص تمامی آن‌ها انجام دهند تا مناسب‌ترین دستگاه را طبق شرایط و نیاز خود خریداری کنند.

به عنوان مثال دستگاه بسته‌بندی برگ چای با دستگاه بسته‌بندی چای کیسه‌ای یکسان نخواهد بود.

انواع ماشین آلات بسته بندی چای

ماشین آلات بسته بندی چای موجود در بازار به صورت اتوماتیک و نیمه اتوماتیک به فروش می‌رسند. طبق شکل بسته‌بندی می‌توان انواع این ماشین آلات را در سه گروه زیر دسته بندی کرد:

  • بسته‌بندی عمودی مناسب برای چای با وزن کمتر از ۲۵ کیلوگرم
  • بسته‌بند های کیسه‌ای مناسب برای چای با وزن ۲۵ الی ۵۰ کیلوگرم
  • بسته‌بندی کیسه‌های بسیار بزرگ برای بسته‌بندی چای با تناژ بسیار بالا

بهترین دستگاه‌های بسته بندی، دستگاه‌هایی هستند که از فولاد ضد زنگ ساخته شده باشند. علاوه بر بسته‌بندی خود چای دستگاه‌های بسته‌بندی می‌توانند بسته‌‌های ایجاد شده را به صورت چند تایی کنار هم چیده و بسته‌های بزرگتری را ارائه دهند.

همان طور که گفته شد چای یکی از مهم‌ترین محصولات کشاورزی در ایران بوده و از طرفی دیگر ایرانیان علاقه بسیاری به این نوشیدنی گرم دارند. همین موضوع سبب شده تا علاوه بر مصرف داخلی چای به یکی از محصولات صادراتی کشور تبدیل شود. از آنجایی که علاوه بر کیفیت محصولات صادراتی باید بسته‌بندی بسیار زیبا و مناسبی داشته باشند تهیه دستگاه‌های پیشرفته و به روز در این زمینه از جمله ملزومات کار است.

متاسفانه به دلیل مسائل مربوط به تحریم‌ها و اینکه ایران کشوری در حال پیشرفت است از تکنولوژی و امکانات قابل قبولی در طراحی و ساخت این قبیل ماشین آلات برخوردار نیست. در چنین شرایطی چاره کار واردات ماشین آلات بسته بندی چای خواهد بود. از جمله رایج‌ترین ماشین آلات بسته بندی چای که این روزها شاهد واردات آن‌ها به کشور هستیم عبارتند از:

  •  ماشین آلات چای معمولی
  •  چای کیسه‌ای
  •  ماشین آلات مخروطی
  • ماشین آلات  توزین دار
  • دستگاه پرکن مخصوص چای
  • ماشین آلات بسته‌بندی چای سبز
  • دستگاه سلفون کش کارتن چای
  • ماشین آلات بسته بندی حجمی
  • انواع دستگاه چاپ تاریخ، جت پرینتر، تاریخ‌زن و قیمت‌زن

امروزه نهادهای دولتی زمینه را برای واردات و ترخیص ماشین آلات بسته بندی چای فراهم کرده و انجام این کار را تسهیل کرده‌اند. با این حال برای اینکه افراد بتوانند در کمترین زمان و با حداقل هزینه دستگاه ایده‌آل خود را وارد و ترخیص کنند باید اطلاعات و تجربه کافی را داشته باشند.

بهترین گزینه برای رسیدن به سود بالا بدون دردسر در کمترین زمان ممکن کمک گرفتن از شرکت‌های بازرگانی معتبر و شناخته شده در این زمینه است. آن‌ها با داشتن اطلاعات از جدیدترین قوانین و پروسه‌های این کار شما را به بهترین نحو ممکن راهنمایی خواهند کرد.

 

مراحل واردات ماشین آلات بسته بندی چای

 

در حالت کلی واردات کلیه کالاها از کشورهای خارجی به ایران دارای پروسه و روش یکسان می‌باشد. تنها تفاوت کار در جزئیات است. طبق این گفته تمامی کسانی که قصد واردات ماشین آلات بسته بندی چای را دارند باید مراحل زیر را دنبال کنند:

مرحله اول، دریافت مجوز

بعد از اینکه دستگاه و کشور مبدا را طبق شرایط بازار داخلی و نیاز کاربران انتخاب کردید نوبت به دریافت مجوزهای لازم از نهادهای دولتی می‌رسد. برای این منظور باید به سامانه وزارت صنعت، معدن و تجارت مراجعه کرده و ثبت نام‌های اولیه و مورد نیاز را انجام دهید. در صورتی که ارگان‌های دولتی اجازه واردات را بعد از انجام بررسی‌های لازم صادر کردن می‌توانید مقدمات خرید و واردات را در پیش بگیرید. از آنجایی که ماشین آلات بسته بندی چای در دسته دستگاه‌های مربوط به مواد خوراکی قرار می‌گیرد اخذ مجوزها باید توسط وزارت بهداشت و سازمان استاندارد نیز به تایید برسند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد قوانین دریافت مجوز برای واردات  ماشین‌آلات بسته‌بندی چای می‌توانید بخشنامه‌های مربوطه را مطالعه نمایید.

مرحله دوم، خرید دستگاه

دومین کار در واردات ماشین آلات بسته بندی چای برقراری ارتباط با کشور مبدا و شرکت خارجی برای خرید دستگاه مورد نظر خود است. برای این منظور باید به صورت کتبی و یا تلفنی تماس گرفته و سفارش خود به ثبت برسانید. سپس با پرداخت هزینه خرید و هزینه حمل و نقل باید منتظر رسیدن دستگاه خریداری شده به گمرکات کشور باشید. معمولا واردات ماشین آلات بسته بندی چای به ایران از کشورهای اروپایی صورت می‌گیرد. معمولا پروسه خرید و حمل و نقل آن به گمرکات کشور در بهترین حالت ۲ الی ۳ هفته زمان نیاز دارد.

مرحله سوم، ترخیص از گمرک

سومین و مهم‌ترین مرحله ترخیص ماشین آلات بسته بندی چای از گمرک است. ترخیص کالا از گمرک باید توسط ترخیص کار انجام شود. برای این منظور وارد کننده باید وکالت‌های لازم را به ترخیص کار بدهد تا کارهای لازم را برای او انجام دهد. توجه داشته باشید که برخی از دستگاه‌ها از پرداخت تعرفه گمرکی معاف هستند. برای اینکه بتوانید از معافیت‌هایی که شامل حال شما می‌شوند استفاده کنید حتما در این مسیر با کارشناسان باتجربه مشورت کنید. بعد از ترخیص می‌توانید دستگاه خود را تحویل گرفته و برای فروش یا استفاده از آن به صورت شخصی اقدام کنید.

 

ترخیص ماشین آلات بسته بندی چای

 

طبق گفته بالا ترخیص ماشین آلات بسته بندی چای از گمرک مهم‌ترین و حساس‌ترین مرحله کار است. در ترخیص کالا باید تمامی مدارک مورد نیاز را به صورت یکجا به همراه داشته باشید تا در انجام کارهای اداری ترخیص با مشکل مواجه نگردید. برای ترخیص دستگاه توسط مسئولین بازرسی می‌شوند.

در حین بازرسی تمامی مدارک، کد تعرفه ترخیص و … با دستگاه مربوطه تطابق داده شده و در صورت عدم وجود مشکل اجازه ترخیص داده می‌شود. توجه داشته باشید که تا پایان کارهای اداری مربوطه دستگاه وارداتی شما در انبار گمرک نگه‌داری می‌شوند.

واردکننده باید در انتهای کار به تعداد روزهایی که دستگاه در انبار قرار گرفته کرایه پرداخت کند. بنابراین توصیه می‌شود برای این منظور حتما از یک ترخیص کار مجرب کمک بگیرید تا کارهای لازم را در کمترین زمان ممکن انجام دهد. در صورت عدم بروز مشکل ترخیص ماشین آلات بسته بندی چای حداکثر ۳ هفته زمان نیاز خواهد داشت.

 

تعرفه گمرکی ماشین آلات بسته بندی چای

دولت با هدف ایجاد توازن در واردات و صادرات انجام شده در کشور قوانین و تعرفه‌های خاصی را برای هر دستگاهی در نظر می‌گیرد. با توجه به بند غ ماده ۱۱۹ قانون امور گمرکی واردکننده‌های ماشین آلات بسته بندی چای می‌توانند از وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست معافیت کنند.

اما در برخی از شرایط واردکننده‌ها موظف هستند تا تعرفه تعیین شده را پرداخت کنند. بدون پرداخت تعرفه گمرکی مربوطه، شما اجازه خارج کردن دستگاه را از گمرک به هیچ عنوان نخواهید داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

مبارک باد این سال همه سال نوروز 1403

پاپ آپ نوروز 2_prev_ui

پاسخگوی سوالات شما برای دریافت مجوزها و واردات و صادرات کالا هستیم واتساپ تلگرام  ایتا 09018317558