ترخیص ماشین آلات تاکن بروشور

واردات قطعات یدکی ماشین آلات تاکن بروشور

یکی از مهم ترین موارد واردات قطعات یدکی ماشین آلات تاکن بروشور ، رعایت اصول و شرایط قانونی آن است که جز اشراف و تسلط کامل بر مراحل آن امکان پذیر نیست، هم چنین ترخیص قطعات یدکی دستگاه بروشور تاکن فرآیند پیچیده و تخصصی است که به مراتب به دانش گمرکی نیاز دارد.

واردات-قطعات-یدکی-ماشین-آلات-تاکن-بروشور

 

شرکت های بازرگانی زیادی در زمینه واردات و ترخیص قطعات یدکی ماشین آلات فعالیت گسترده ای دارند. گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان به عنوان یکی از شرکت های معتبر و متخصص در زمینه قطعات یدکی خودرو و انواع ماشین آلات ، قطعات یدکی بیل مکانیکی و … با سرعت بالا و عملکردی عالی فعالیت دارد.

در این مقاله قصد داریم شما را با شرایط و اصول گمرکی آشنا کنیم و به نحوه ترخیص و تمامی مراحلی که می بایست صاحب کالا با آن آشنا شود، بپردازیم، پس ما را تا پایان مقاله همراهی کنید.

 

 

دستگاه بروشور تاکن چیست و کاربرد آن در صنایع

 

دستگاه بروشور تاکن با تاکردن و پیچیدن کاغذ و بروشور در تولید داروهای گیاهی، کارخانجات آرایشی، داروسازی، بهداشتی، ادارات، بانک ها، مراکز آموزشی، چاپخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

این مدل دستگاه با قابلیت طراحی دقیق و ظاهری زیبا، از ساختمان محکم و عملکرد آسانی برخوردار است و از مزیت های دستگاه بروشور تاکن می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کاغذهای با سایز استاندارد و غیر استاندارد تنظیم می کند
  • مجهز به غلطک و دکمه استارت و پایان
  • مجهز به سیستم شمارنده الکترونیکی و تسمه نقاله جمع کننده کاغذ

 

مراحل واردات قطعات یدکی دستگاه بروشور تاکن

 

برای واردات قطعات یدکی ماشین آلات تاکن بروشور به گمرکات کشور لازم است مراحل قانونی لازم را سپری کنند در غیر اینصورت از ورود آن جلوگیری به عمل می آید.

به طور کلی مراحل واردات کالا به کشور طی دو مرحله زیر انجام می گیرد:

 

بازرگانی و نامه نگاری

 

مرحله اول به بخش بازرگانی و نامه نگاری مرتبط می شود:

در این مرحله موارد مختلفی باید سپری شوند تا امکان ترخیص دستگاه بروشور تاکن در گمرک کشور فراهم شود که در اینجا ما به چند نمونه کلی از آن اشاره می کنیم:

  • نامه نگاری جهت درخواست قیمت کالا
  • درخواست اطلاعات و پروفیل فروشنده
  • مذاکره در خصوص قیمت نهایی کالا و چانه زنی
  • نهایی کردن سفارش کالا
  • اخذ پروفرما
  • پرداخت های بین المللی
  • انتخاب اعتبار اسناد
  • هماهنگی لازم در خصوص بازرسی و استاندارد اجباری
  • هماهنگی در خصوص حمل و نقل بین المللی

مرحله دوم واردات به بحث ترخیص مرتبط می شود که صاحب کالا یا نماینده قانونی وی باید نسبت به انجام مراحل آن اقدام کنند و ما در ادامه این مقاله به تشریح مفصل از آن می پردازیم.

 

چگونگی مسیر ترخیص دستگاه بروشور تاکن

 

 

همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم، ترخیص دستگاه بروشور تاکن فرآیند پیچیده و تخصصی دارد که جز افراد باتجربه و مسلط به اصول و قوانین گمرکی نمی توان آن را پیمود.

در اینجا ما به توضیح مفصل هر مرحله از ترخیص می پردازیم:

 

اخذ پروفرما از فروشنده

 

اولین مرحله از ترخیص کالا اخذ پروفرما است که قبل از خرید کالا و ثبت فاکتور باید از شرکت و فروشنده تامین کننده دریافت شود، در این پیش فاکتور (پروفرما) موارد مهمی از قبیل اینکوترمز، تعهد طرفین، نحوه پرداخت و غیره مشخص می شود.

 

ثبت سفارشثبت_سفارش

 

صاحب کالا یا نماینده قانونی وی با در دست داشتن کارت بازرگانی می توانند ثبت سفارش کالا کنند و مواردی از قبیل ارزش گذاری، تعرفه، اولویت بندی را مورد توجه قرار دهند.

 

تخصیص ارز از بانک مرکزی

 

پس از ثبت سفارش می توان از بانک عامل نسبت به خرید حواله کالا اقدام کرد.

 

حواله خرید کالا

 

پس از تخصیص ارز و اخذ تاییدیه از بانک مرکزی می توان هزینه واردات قطعات یدکی ماشین آلات تاکن بروشور را با نرخ نیمایی برای فروشنده یا شرکت تأمین کننده حواله کرد.

مراحل حمل، بارنامه و اینکوترمز

کالا از سه طریق دریایی، هوایی و زمینی طبق توافق طرفین وارد کشور می شود و توسط شرکت حمل و نقل اطلاعاتی از قبیل گیرنده کالا، حجم، وزن و تعداد کالا در بارنامه صادر می شود.

قوانین اینکوترمز نیز در واقع تعیین میزان تعهد خریدار و فروشنده را نسبت به خرید و واردات دستگاه بروشور تاکن را نشان می دهد.

 

برآورد هزینه های ترخیص دستگاه بروشور تاکن

 

در این مرحله هزینه های حقوق ورودی، ارزش کالا، هزینه گمرکی، مجوزات مورد نیازی که باید اخذ شوند و هزینه های جانبی مشخص می شود.

 

اخذ ترخیصیه از شرکت حمل و نقل

 

پس از رسیدن واردات قطعات یدکی ماشین آلات تاکن بروشور به گمرک، صاحب کالا نسبت به ترخیصیه به شرکت حمل مراجعه می کند.

 

ثبت کالا در سامانه و اخذ کوتاژ

 

نوع دستگاه بروشور تاکن و اطلاعات دقیق آن ثبت و در سامانه EPL اظهار می شود که به این مرحله ثبت کوتاژ گویند.

 

تعیین مسیر گمرکی

پس از اخذ کوتاژ یکی از سه مسیر سبز، زرد و قرمز برای ترخیص دستگاه بروشور تاکن انتخاب می شود.

 

واریز وجه گمرکی

 

صاحب کالا یا نماینده قانونی وی وجه گمرکی پس از اخذ کوتاژ در سامانه پی منت باید پرداخت کند.

 

واریز 4 درصد مالیات علی الحساب

 

این قانون به منظور جلوگیری از فرار از مالیات کارت های بازرگانی یکبار مصرف صادر می شود و روش آن به این صورت است که صاحب کالا باید قبل از خروج دستگاه بروشور تاکن از گمرک 4 درصد ارزش ریالی و ارزش سیف حقوق ورودی کالا را پرداخت کند.

 

اخذ مجوزات مورد نیاز

 

با توجه به  واردات قطعات یدکی ماشین آلات تاکن بروشور مجوزات مختلفی از قبیل استاندارد، تعیین ماهیت، وزارت دفاع، قرنطینه، محیط زیست و غیره می بایست اخذ شوند.

 

صدور پروانه الکترونیک و عوارض انبارداری

 

صاحب کالای دستگاه بروشور تاکن پس از دریافت و ثبت کد رهگیری، مالیات علی الحساب و واریز وجه گمرکی می تواند نسبت به پروانه الکترونیکی اقدام کند و هم چنین هزینه نگهداری کالا جهت ترخیص کالا از گمرک باید پرداخت شود.

 

بارگیری، بازرسی مجدد و ترخیص کالا

 

در مراحل پایانی بارگیری کالا و بازرسی مجدد توسط بازرسین و کارشناسان گمرکی انجام می گیرد و در صورت نبود هیچ گونه مانعی، اجازه ترخیص و خروج کالا به صاحب کالا داده می شود.

 

چرا بازرگانانی پرشین تجارت دوان

 

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان با سال ها سابقه و رزومه کاری درخشان توانسته است در زمینه واردات و ترخیص کالا به صورت تخصصی و تجربه کاری وارد عمل شود.

این گروه با همکاری جمعی از بازنشستگان گمرکی و ترخیص کاران حرفه ای ترخیص انواع کالاهای مختلف را با سرعت عمل بالا و عملکردی عالی انجام دهند.

از نمونه خدمات گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • اخذ مجوزهای ضروری
  • ثبت سفارش
  • انجام کلیه مراحل ترخیص
  • انجام کلیه مراحل حمل و نقل
  • ارائه آخرین بخشنامه های صادر شده از گمرک

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص واردات قطعات یدکی دستگاه بروشور تاکن می توانید با کارشناسان ما از طریق پل های ارتباطی ارتباط برقرار کنید.

 

سخن آخر

 

در این مقاله سعی کردیم که شما را با مراحل واردات دستگاه بروشور تاکن و ترخیص آن از گمرک بپردازیم، پیشنهاد می شود در صورت نداشتن دانش کافی و وقت لازم جهت ترخیص کالا از گمرک به شرکت های بازرگانی معتبر مراجعه کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا