واردات تیغه کاتر

واردات تیغه کاتر

ترخیص تیغه کاتر

 

کاتر یک نوع ابزار کاربردی است که به دو صورت برقی و دستی کار می کند؛ دارای تیغه های تیز و برنده می باشد و برای بریدن و جداکردن مواد و وسایل مختلف است. جهت آشنایی با واردات و ترخیص تیغه کاتر با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

 

هزینه و زمان برای واردات تیغه کاتر

 

هزینه مالیات و هزینه حمل و نقل دو عامل اساسی و مهم هستند که در هزینه واردات تیغه کاتر و حمل و نقل و ترخیص آن از گمرگ تاثیر بسزایی دارند. در فرایند واردات کالا اولین موردی که باید تعیین شود کد HS کالاهاست. کد HS یا کد تعرفه گمرکی کالا (Harmonized System Code )، یک سریال هشت رقمی و منحصر به فرد است که در هر کشور طبق سیستم نمانکلاتور عمل می کند. بعد از تعیین این کد، وارد کننده تیغه کاتر بایستی هزینه حقوق ورودی و مالیات ارزش بر افزوده را پرداخت کند.

نرخ مالیات واردات تیغه کاتر در هر کشوری بر حسب قوانین و ضوابط آن کشور تعیین می گردد. درکشور ایران این کار در اتاق بازرگانی و توسط رئیس کمیسیون بازرگانی داخلی انجام می شود. مالیات واردات تیغه کاتر در ایران مطابق با تصمیم مقامات دولتی تعیین و سپس اعلام می گردد.

واردات تیغه کاتر
واردات تیغه کاتر

واردات تیغه کاتر

 

در گذشته شرکت های بازرگانی با توجه به نیازهای سطح کشور اقدام به واردات کاتر و تیغه کاتر و انواع مختلف کاترها می نمودند. اساس کار این شرکت های بازرگانی شامل کمک به خرید، حمل و ترخیص کالا از چین و یا کشورهای اروپایی مختلف، و به طور کلی واردات از چین برای بازرگانان است.در این شرکت ها بازرگانان با تجربه‌ای وجود دارند که به صرفه جویی در زمان نیاز دارند و یا افرادی که تازه کار و بی تجربه هستند و می خواهند به صورت ایمن با چین به بازرگانی بپردازند.

تجارت بین الملل نقش مهمی در اقتصاد و بازار کشور دارد، به همین دلیل حائز اهمیت است. انواع کاترها و تیغه کاتر از نمونه کالاهایی هستند که در فعالیت های اقتصادی دخالت دارند و از کشور چین و برخی از کشورهای اروپایی وارد ایران می شوند و از ایران به کشورهای دیگر همسایه صادر می شوند.

 

خرید تیغه کاتر

 

تیغه کاتر به دلیل کیفیت بالایی که در کاربردهای صنعتی و کارگاهی دارد و در بخش های آموزشی و اداری استفاده می شود حائز اهمیت است. خرید تیغه کاتر به عنوان ابزار آموزشی و اداری بسیار رایج است و در انتخاب خرید آن باید دقت شود که از جنس مرغوب و با کیفیت باشد.

 

واردات و ترخیص تیغه کاتر

 

به دلیل پیچیده بودن کار گمرک و نگهداری کالای وارداتی توسط گمرک، بازرگانان با شنیدن نام گمرک دچار دغدغه و نگرانی می شوند. مسئله تجار و واحدهای تولیدی این می باشد که سریعاً و بدون دردسر کالاهای خود را از گمرک ترخیص کنند. گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان این تضمین را می دهد که کالای شما را بدون دردسر ترخیص می کند.

بخش واردات و ترخیص کالا در شرکت های بازرگانی از کادر کارشناسان و متخصصان مجرب و کارآزموده تشکیل شده است. این افراد از نیروهای رسمی اداره کمرک هستند و با ارائه خدمات تخصصی واردات خط تولید و همچنین ترخیص کالا با بازرگانان و شرکت و شرکت های تولیدی همکاری می کنند.ابزار مهم و پر مصرف که در خانه و کارگاه ها و کارخانه‌جات استفاده می شود، کاربرد آن در برش مقوا، موکت، پارچه و کاغذ است. انواع تیغ کاتر در شکل ها و ابعاد گوناگون ساخته شده است. از کاتر برای برش موکت، مقوا، پلاستیک و پارچه و … استفاده می شود. بازرگانان و تاجران تیغه کاتر را به‌صورت عمده از گمرک، آن‌ها را به فروشگاه های ابزار فنی، فروشگاه های لوازم معماری و لوازم تحریر و فروشگاه های اینترنتی عرضه می کنند. بازرگانان بر اساس نیاز بازار اقدام به واردات تیغه کاتر از گمرک می کنند.

 

مراحل ترخیص تیغه کاتر از گمرک

 

به منظور ترخیص تیغه کاتر از گمرگ تاجران و بازرگانان بایستی با توجه به شرایط و ضوابط ثبت شده گمرکی اقدام نمایند.

  • اولین اقدام این است که به محض ورود کالا به گمرک، برای دریافت قبض انبار گمرکی اقدام نمایید که شامل تعداد بسته ها، وزن محموله و تاریخ ورود کالا است.
  • دومین اقدام این است که اسناد و مدارک ضروری را به بانک عامل معرفی نموده که قبل از اظهار به گمرک بررسی و تایید شوند.
  • سامانه PEL ( سامانه تجارت فرامرزی) برای ترخیص کالا در وب سایت که هدف آن تسریع فرایند ترخیص و امور گمرکی فعالیت می کند. اقدام بعدی ثبت اظهارنامه در سامانه PEL و تکمیل کردن و ارائه مدارک از قبیل گواهی مبدا، فاکتور، ترخیص، مجوزهای ثبت سفارش، بیمه نامهو لیست عدل بندی، پروانه بهره برداری و کپی کارت بازرگانی، بارنامه و قبض انبار و اظهارنامه واردات قطعی است.
  • بعد از تایید شدن اظهارنامه و مدارک ارائه شده، برای احراز هویت به یک شماره ثبت و یا کوتاژ اختصاصی نیاز است.
  • در مرحله بعدی کارشناسان و بازرس های مربوطه کالای وارد شده به گمرک را به همراه مدارک ارائه شده جهت عبور از مسیر های زرد، قرمز و سبز بررسی و سپس مشخص می کنند.
  • مجوز تجهیزات پزشکی  و مالیات برای ترخیص تیغه کاتر و کاتر اخذ می شود.
  • بعد از اینکه کالا تایید شد و توسط کارشناسان تطبیق داده شد ، تعرفه کاتر و تیغه کاتر را مشخص می کنند.
  • با تایید کردن مراحلی که در بالا ذکر شد ، صاحب کالا (کاتر و تیغه کاتر) هزینه ای را برای صدور پروانه سبز پرداخت می کند.
  • پس از اینکه صدور ترخیص قطعی شد ، صاحب کالا هزینه بیمه کالا، هزینه ترخیص و بارگیری و هزینه مدت زمانی که کالا در انبار نگهداری شده را پرداخت می نماید در این‌ صورت می تواند مجوز بارگیری تیغه های کاتر را دریافت کند.
  • پس از اینکه انبار دار پروانه سبز گمرکی را کنترل کرد، به صاحب کالا اجازه خروج کالای خود از گمرک داده می شود.

 

ترخیص انواع تیغه کاتر

 

کاترها انواع مختلفی دارند و در طرح ها و شکل های گوناگون ساخته شده اند. در اینجا ترخیص تیغه های کاتر متفاوتی را به شما معرفی می کنیم.

  • ترخیص تیغه کاترهای چند کاره از گمرک
  • ترخیص تیغه کاتر بنایی
  • ترخیص تیغه کاتر استریل
  • ترخیص تیغه کاتر موکت بری
  • ترخیص ست تیغه کاتر و تیغه کاتر یدکی
  • ترخیص تیغه کاتر مخصوص جراحی
  • ترخیص تیغه کاتر مخصوص برش زدن کاغذ
  • ترخیص تیغه کاتر غاطکی
  • ترخیص تیغه کاتر مخصوص شیشه پاک کن
  • ترخیص تیغه کاتر پارچه و خیاطی
  • ترخیص تیغه کاتر اکترونیکی
  • ترخیص تیغه کاتر استنلی، نووا، رونیکس و اس اس بی
  • ترخیص تیغه کاتر پیپرسز، کنزاکس، میلواکی و نکس تول

 

وظایف عمده شرکت های بازرگانی جهت امور واردات و ترخیص کالا

 

شرکت های بازرگانی و اداره گمرک که در خصوص واردات و ترخیص کالا فعالیت می کنند خدمات زیر را به کاربران خود ارائه می دهند:

  1. اجرای مشاوره های تخصصی جهت ترخیص کالاهای مختلف
  2. انتخاب سریع‌ترین و کوتاه‌ترین راه جهت ترخیص کالا توسط افراد با تجربه و کاردان
  3. پیگیری برای دفترهای ارزش و تعرفه شرکت در کمیسیون های گمرکی
  4. انتخاب مناسبترین تعرفه جهت ضایع نشدن حقوق مشتریان
  5. اخذ مجوز از ارگان های مختلف
  6. ترخیص کردن کالا در تمامی گمرکات کشور
  7. پیگیری های لازم در کمیسیون های گمرکی
  8. خدمات و بازرسی های استاندارد

 

سخن آخر

 

کاتر ابزار پرمصرفی است که در منازل، کارگاه، اداره جات و مراکز آموزشی و ادرای کاربرد دارد. کاترها جهت برش دادن و جدا کردن مواد و قطعات دارای تیغه تیز و برنده هستند. تیغه های کاتر را از چین و برخی از کشورهای اروپایی وارد ایران می کنند. جهت واردات تیغه کاتر بایستی مراحل ترخیص کالا در اداره گمرک و ارائه مدارک و اسناد لازم انجام گیرد. واردات تیغه کاتر و ترخیص آن از اداره گمرک توسط کارشناسان مجرب و متخصص انجام می گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا