روش های حمل و نقل کالا

حمل و نقل روشی برای جا به جایی کالاهای صادراتی و وارداتی است. روش های مختلفی برای حمل کالا وجود دارد که انتخاب نوع روش حمل و نقل به شخص وارد کننده بستگی دارد. از این رو شما با توجه به روش پیشنهادی خود می توانید یکی از انواع حمل و نقل را انتخاب کنید.  با ما همراه باشید تا با روش های حمل و نقل کالا آشنا شوید.

روش های حمل و نقل کالا
روش های حمل و نقل کالا

انواع روش های حمل و نقل

 

در ادامه این مقاله توضیحات بیشتری در مورد انواع روش حمل و نقل در اختیار شما قرار می دهیم.

 

حمل و نقل زمینی

 

حمل و نقل زمینی یکی از انواع روش حمل و نقل است که این نوع حمل و نقل به دو روش انجام می شود یکی حمل و نقل جاده ای و دیگری حمل و نقل ریلی است.

معمولا روش حمل و نقل زمینی یک روش ارزان قیمت است ولی زمان بر می باشد و برای کالاهای که امکان فساد آن ها وجود دارد مناسب نیست.

این نوع روش حمل نقل یکی از در دسترس ترین نوع حمل و نقل ها است و با توجه به کالا انتخاب می شود. هر چقدر مسیر جا به جایی کالا نزدیک تر باشد این روش حمل و نقل می تواند بهترین انتخاب باشد. یکی از مزایایی اصلی این روش در دسترس بودن و هزینه مناسب آن است ولی باید بدانید که این نوع روش دارای مسیر طولانی تری است.

ماشین های زیادی هستند که از آن ها برای انتقال کالا استفاده می شود و با توجه به نوع کالا و حجم آن دارای انواع مختلفی هستند و همه آن ها یکسان نمی باشند. از سری رایج ترین ماشین هایی که امروزه از آن استفاده می شود می توان به کامیون،  تریلی و خاور اشاره کرد.

حمل و نقل ریلی یکی دیگر از روش های حمل و نقل زمینی است. حمل و نقل ریلی یکی از انواع روش های حمل و نقل است که توسط شبکه راه آهن و قطار انجام می شود و از آن برای جا به جایی کالاها و انسان ها و….  استفاده می کنند.  حمل و نقل ریلی نسبت به دیگر روش های حمل و نقل زمینی دارای هزینه مناسب تری است.

حمل و نقل دریایی

 

یکی از انواع روش حمل و نقل روش دریایی است که کاربرد اصلی آن برای موارد تجاری به خصوص بارهای بزرگ است. مزیت حمل و نقل دریایی نسبت به دیگر روش ها هزینه پایین آن نسبت به حجم جا به جایی بار است. در حمل و نقل دریایی امکان جا به جایی بار با ظرفیت بالا وجود دارد.

حمل و نقل دریایی یکی از روش های مقرون به صرفه برای حمل و نقل بین المللی  کالا و ترانزیت می باشد. تاجرهای که محدودیت زمانی برای دریافت کالا ندارند این روش حمل و نقل را انتخاب می کنند. حمل و نقل زمینی به شکل های مختلفی انجام می شود که هر یک از آن ها دارای مزایا و معایبی است.

بارها به وسیله کانتینرهای بزرگ و یا به صورت فله جا به جا می شوند. حمل و نقل دریایی با توجه به مسافت و دیگر عوامل مدت زمان 1 تا 8 ماه طول می کشد تا به مقصد مورد نظر برسد.

این روش را می توان موثرترین روش حمل و نقل دانست امروزه با پیشرفت تکنولوژی و به وجود آمدن تکنیک های بهتر و بیشتر حمل و نقل استفاده کردن از این روش بسیار آسان تر شده است.

 

مزایای حمل و نقل دریایی چیست؟ 

 

یکی از مزایای این روش حمل و نقل مقرون به صرفه بودن آن است. افرادی که قصد وارد کردن کالاهای با حجم زیاد هستند می توانند این گزینه حمل و نقل می تواند یک انتخاب عالی برای آن ها باشد. همچنین نسبت به روش حمل و نقل هوایی دارایی خزینه بسیار پایینی است. کشتی های مخصوص حمل بار می توانند مقادیر زیادی بار را به راحتی جا به جا نمایند.

مزایای دیگر این روش حمل و نقل این است که یک گزینه بسیار عالی و مناسب برای بارهای سنگین است. بار با حجم زیاد و سنگین را می توانید به راحتی با روش دریایی جا به جا نماید.

یکی دیگر از مزایای این روش ایمنی آن است که شما می توانید با خیال راحت خطرناک ترین کالاهای خود را بدون وجود هیچ مشکلی جا به جا کنید. معمولا خدمه های کشتی برای جا به جا کردن این نوع بارها به خوبی آموزش دیده اند و کانتینر ها برای امنیت بیشتر به خوبی مهر و موم می شوند.

 

روش حمل و نقل هوایی

 

حمل و نقل هوایی یک شیوه سریع ترین روش جا به جایی کالا است و یک روش سریع و مطمئن برای حمل و نقل بین المللی به حساب می آید. پس اگر سرعت جا به جایی کالا برای شما دارای اهمیت است بهترین گزینه برای جا به جایی کالاهای شما حمل و نقل هوایی است.

ساختار هواپیمای باربری نسبت به هواپیمای مسافربری متفاوت است در هواپیما باربری درب ها بزرگ تر و چرخ های زیادی وجود دارد.

روش هوایی مناسب زمانی است که دو کشور مرز زمینی با یکدیگر ندارند و یا زمان کافی برای برای ارسال ندارند و کالا دارای ارزش زیادی است.

 

مزایای استفاده از روش حمل و نقل هوایی

 

یکی از مزایای این روش حمل و نقل سرعت بالای آن است بدین صورت که اگر در طول مسیر ترافیک هوایی وجود نداشته باشد کالاهای شما در عرض چند ساعت به دستان می رسد.

مناسب برای برخی از کالاها مانند:  دارو، مواد غذایی،  کالاهای الکترونیکی و کالا های با ارزش و…  است. باید بدانید که جا به جایی کالاهای سنگین از طریق خطوط هوایی امکان پذیر نمی باشد.

از دیگر مزایای این روش می توان به امنیت بالای آن اشاره کرد. به طور کلی این روش را می توان ایمن ترین روش حمل و نقل دانست.

 

پرشین تجارت دوان 

 

در متن بالا از سایت ثبتارش سعی کردیم توضیحاتی در مورد انواع روش حمل و نقل در اختیار شما قرار دهیم. چنانچه قصد واردات و صادرات و انتخاب یک روش ایمن برای جا به جایی کالاهای خود دارید می توانید به سایت مذکور مراجعه و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا