خدمات سامانه جامع تجارت ایران

خدمات سامانه جامع تجارت ایران چیست؟ سامانه جامع تجارت ایران یاSCTI (Iran’s Comprehensive Trade System)  از سامانه‌های آنلاین جهت انجام فعالیت‌های تجاری در کشورمان می‌باشد. این سامانه زیرنظر وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت دارد. اگر مایل هستید با خدمات سامانه جامع تجارت ایران آشنا شوید، تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

سامانه جامع تجارت ایران چیست؟

 

سامانه جامع تجارت ایران یکی از سامانه‌های فعال زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت است که پلتفرم‌های متعددی را در اختیار دارد و این امکان را به کاربران می‌دهد تا در فرآیند تجاری خود شامل واردات، صادرات، تزانزیت کالا و … از این سامانه استفاده کنند و به عبارتی از یک پلتفرم مشترک برای رسیدگی به تمامی امور مرتبط با زمینه‌های نامبرده استفاده نمایند.

از مزیت‌های دریافت خدمات از سامانه جامع تجارت ایران، می‌توان به کاهش هزینه‌ها به دلیل عدم نیاز به جابجایی و انجام حضوری کارها، افزایش سرعت و کیفیت فرآیندهای مختلف، حذف واسطه‌های غیرضروری و همینطور امنیت اشاره نمود. شما تجار و بازرگانان گرامی که علاقه‌مند به فعالیت در زمینه واردات کالا هستید، می‌توانید برای ثبت سفارش کالا، از طریق سامانه جامع تجارت ایران اقدام نمایید.

ورود-به-سامانه-جامع-تجارت

 

کاربرد سامانه جامع تجارت ایران چیست؟

 

سامانه جامع تجارت ایران، درحقیقت یک پلتفرم الکترونیکی به شمار می‌رود که هدف از آن ارتقای صادرات و واردات کالا و ارائه خدمات مرتبط با آن در کشور ایران است. این سامانه در دسترس عموم قرار دارد و برای تمامی افرادی که مشارکت در بازار بین‌المللی را به عنوانی یک فرصت مطلوب برای سرمایه‌گذاری و سوددهی می‌دانند، کاربرد دارد.

از اصلی‌ترین کاربردهای سامانه جامع تجارت، ایجاد شرایطی برای مدیریت الکترونیکی سفارشات و پرداخت‌ها است. همینطور در این سامانه امکان برقراری ارتباط با خریداران و فروشندگان بین‌المللی، ارائه اطلاعات بازار و محصولات، ایجاد فرصت‌های جدید تجاری و افزایش سرمایه‌گذاری صادراتی نیز وجود دارد.

کاربران با استفاده از خدمات سامانه جامع تجارت ایران، می‎‌توانند با شرکت‌های مختلف و با فروشندگان و یا خریداران بین‌المللی ارتباط برقرار کنند و اینگونه سفارشات خود را دریافت نموده و پرداخت‌های خود را انجام دهند. همینطور کاربران می‌توانند با استفاده از اطلاعاتی که از بازار و محصولات در دسترس، به دست می‌آورند به شناخت بیشتری از بازار و همینطور تقاضایی که در بازار وجود دارد، دست پیدا کنند. در حالت کلی سامانه جامع تجارت ایران، برای تمامی شرکت‌ها و مشاغل، فرصتی را در جهت افزایش صادرات و واردات کالا فراهم نموده است.

ثبت سفارش کالا

خدمات سامانه جامع تجارت ایران

 

به طور کلی سامانه‌های مختلف با هدف ارائه خدمات به روز و پیشرفته به متقاضیان راه‌اندازی می‌شوند. درحقیقت با ارائه خدمات غیرحضوری و اینترنتی، نیازی به مراجعه حضوری افراد برای انجام کارها نیست و می‌توانند به صورت اینترنتی و غیرحضوری تمامی امور مرتبط را در این سامانه انجام دهند.

خدمات سامانه جامع تجارت ایران با توجه به تقسیم بندی‌هایی که دارد، از طریق سامانه‌های مختلفی ارائه می‌شود. در ادامه پیرامون سامانه‌هایی که زیرمجموعه سامانه جامع تجارت ایران هستند و خدمات این سامانه را ارائه می‌دهند، توضیحات بیشتری را آورده‌ایم.

 

سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا

 

سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا در جهت جلوگیری از جرایم قاچاق و احتکار در کشور ایران بسیار کاربردی است؛ چراکه تمامی افراد حقیقی و حقوقی که وظیفه ذخیره و نگهداری انواع کالا را در انبارهای سراسر کشور دارند، با توجه به اقدامات صورت گرفته از سوی دولت در جهت پیشگیری از قاچاق کالا و احتکار، باید اطلاعات هویتی و واحد کاری خود را در این سامانه وارد کنند.

کاربران برای استفاده از این خدمات سامانه جامع تجارت ایران باید به سامانه جامع انبارها با آدرس الکترونیکی ” nwms.ir” مراجعه کنند و اطلاعات لازم را در آن ثبت نمایند.

 

سامانه شناسه کالا

 

سامانه شناسه کالا برای این منظور راه‌اندازی شده است که واردکنندگان و تولید کنندگان پس از تکمیل فرآیند ثبت نام در سامانه جامع تجارت ایران، با استفاده از شماره کارت بازرگانی، شماره صنفی و معرفی شرکت خود اقدام به احراز هویت در این سامانه نمایند.

یکی از خدمات سامانه جامع تجارت ایران، دریافت شناسه کالا است. کاربران پس از احراز هویت در سامانه شناسه کالا، می‌توانند از نام کاربری و رمز عبور سامانه جامع تجارت ایران استفاده کنند و پس از ورود به سامانه شناسه کالا که سامانه‌ای در جهت تشریح کالاست، اقدام به دریافت شناسه کالا نمایند.

 

سامانه سنجش اعتبار و رتبه ‌بندی اعتباری

 

یکی دیگر از خدمات سامانه جامع تجارت ایران، از طریق سامانه سنجش اعتبار و رتبه بندی اعتباری ارائه می‌شود. سامانه‌های سنجش اعتبار و رتبه بندی اعتباری مختص به سنجش اعتبار به عنوان یک تضمین از انجام هر گونه اقدامات مالی، اداری و … است.

تمامی افرادی که باید در حوزه کاری خود معرفی شوند، باید یک شناسه اعتباری را از خود ارائه دهند. خوشبختانه این سامانه‌ها کمک می‌کنند تا افراد از نظر اعتبار سنجیده شوند.

 

پورتال ارزی یا نظام یکپارچه معاملات ارزی نیما

 

یکی از سامانه‌هایی که در جهت سامان بخشیدن به بازار ارز کشور راه‌اندازی شده است، سامانه نیما می‌باشد. نیما مخفف “نظام یکپارچه معاملات ارزی” است که اصلی‌ترین هدف آن تامین ارز و همینطور فراهم کردن یک بستر و فضای امن برای خریداران و فروشندگان ارز است.

متقاضیان می‌توانند درخواست خود را در بستری یکپارچه و البته امن در اختیار فروشندگان ارز بگذارند. فروشندگان نیز می‌توانند به صورت متقابل در یک فضای کاملا امن، به پیشنهاد خریدار ارز پاسخ بدهند. سامانه نیما یک بستر مجازی را جهت خرید و فروش ارز فراهم نموده است.

 

سامانه جامع حمل ‌و نقل

 

این سامانه (سامانه جامع حمل و نقل) با هدف پاسخگویی به تقاضای دسترسی آسان به جایگاه‌های مناسب در زمینه‌های ایمنی، انرژی، اقتصاد، حمل و نقل و محیط زیست راه‌اندازی شده است.

در پی تصویب این طرح جامع و آغاز آن با توسعه و ساخت زیربناهای حمل و نقل و ارائه خدمات در سامانه جامع حمل و نفل، کمک بسیاری در زمینه حمل و نقل در سراسر کشورمان گردیده است.

 

سامانه جامع امور گمرکی

 

در ادامه بررسی خدمات سامانه جامع تجارت ایران، لازم است به سامانه جامع امور گمرکی نیز اشاره کنیم. این سامانه زیر نظر اداره گمرک در کشورمان راه اندازی شده است.

گمرک جمهوری اسلامی ایران از سازمان‌های مهم و موثر در زمینه تجارت بین‌المللی به شمار می‌رود و بر تمامی مراحل تجارت در کشورمان نظارت دارد. به همین دلیل این سازمان برای تبدیل کردن تمامی فرآیندهای خود به شیوه الکترونیکی، اقدام به راه‌اندازی این سامانه نموده است.

 

خدمات ثبت سفارش کالا با پرشین تجارت دوان

 

در کشورمان مطابق با نیازهای قانونی، فعالیت در زمینه واردات و صادرت، با پیچیدگی‌های اداری خود همراه است. به طوری که نیاز به رد و بدل شدن برخی اطلاعات و اسناد در میان نهادهای مختلف وجود دارد. این درحالی است که طی کردن فرآیند اداری جهت فعالیت در حوزه تجارت بین‌الملل مشابه با گذشته جوابگوی دنیای مدرن تجارت امروزی نیست. به همین دلیل سامانه جامع تجارت راه‌اندازی شده است و متقاضیان می‌توانند در جهت انجام راحت‌تر امور از خدمات سامانه جامع تجارت ایران بهره‌مند شوند. درحقیقت این سامانه یک نوع پل ارتباطی میان بازرگانان و تجار و تمامی دستگاه‌های مرتبط با تجارت بین‌الملل است.

 

شما عزیزان می‌توانید برای دریافت مشاوره بازرگانی رایگان از طریق راه‌های ارتباطی شامل شماره تماس 02142326 و یا واتساپ 09018317541 اقدام نمایید.

 

سوالات متداول

 

  • مزیت استفاده از خدمات سامانه جامع تجارت ایران چیست؟

استفاده از خدمات سامانه جامع تجارت با مزیت‌های بسیاری شامل کاهش هزینه‌ها به دلیل عدم نیاز به مراجعه حضوری و رفت و آمد و کاهش زمان انجام امور، آسان‌تر شدن مراحل اظهار و ترخیص کالا از گمرک، تخصیص کارآمد منابع، افزایش شفافیت برای استفاده‌کنندگان از این سیستم و … همراه است.

  • چگونه می‌توان از خدمات سامانه جامع تجارت ایران بهره‌مند شد؟

متفاضیان برای استفاده از خدمات سامانه جامع تجارت باید به آدرس این سامانه به نشانی اینترنتی ntsw.ir  مراجعه کنند و پس از طی مراحل ثبت نام و ایجاد حساب کاربری، از خدمات مدنظر خود استفاده کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا