تعرفه های ترخیص و واردات ماشین آلات صنعتی از گمرک

تعرفه های ترخیص و واردات ماشین آلات صنعتی از گمرک جز مواردی است که وارد کننده باید پیش از اقدام به واردات نسبت به آنها اطلاعات کافی داشته باشد. وارد کننده با دریافت کد تعرفه گمرکی از وب سایت و یا سازمان‌های ذیربط و ارائه آن کد به سازمان گمرک اجازه ترخیص کالا را دارد. برای واردات و ترخیص آسان از گمرک می‌توانید، از مشاوران مجموعه پرشین تجارت دوان راهنمایی بگیرید.

واردات و ترخیص ماشین آلات صنعتی

تعرفه های ترخیص و واردات ماشین آلات صنعتی از گمرک

 

بازرگانانی که وارد کننده ماشین آلات صنعتی هستند باید برای ترخیص کردن کالاها با کدهای تعرفه این دسته از ماشین آلات آشنایی داشته باشند. تعرفه های ترخیص و واردات ماشین آلات صنعتی از گمرک با توجه به نوع وسیله وارداتی متفاوت است و کدهای مختلفی برای انواع این ماشین آلات تعریف شده که وارد کننده یا ترخیص کار گمرک باید نسبت به این کدها آگاهی کافی داشته باشد.

 

چگونگی ترخیص ماشین آلات صنعتی از گمرک

 

بزرگترین دغدغه تاجران پس از خرید کالا در مورد نحوه ترخیص آن است. در حال حاضر در ایران شرکت‌های تولیدی و بازرگانی بسیاری در زمینه واردات کالاهای صنعتی فعالیت دارند و به همین دلیل چگونگی ترخیص ماشین آلات صنعتی از گمرک برای آنها مهم است. برای ترخیص آسان کالاها از گمرک باید پیش از هرکاری کد تعرفه گمرکی و مجوزهای لازم را از سازمان‌های مربوطه دریافت نمایید.

 

 چطور کد تعرفه گمرکی ترخیص ماشین آلات صنعتی را بگیریم؟

 

چطور کد تعرفه گمرکی ترخیص ماشین آلات صنعتی را بگیریم؟ سازمان‌های بسیار بر واردات کالا در ایران نظارت دارند و برای اینکه کالای وارداتی از مرز قاچاقی مرسوم نشود، وارد کننده باید مجوز یا همان کد تعرفه گمرکی را دریافت نماید. کد تعرفه گمرکی نشان دهنده هزینه‌های گمرکی، تعرفه‌های ترجیحی و هزینه‌های مربوط به واردات کالا است. برای ترخیص کالا از گمرک داشتن این کد الزامی می‌باشد.

 

کدهای تعرفه گمرکی واردات ماشین آلات صنعتی

 

اغلب ماشین آلات صنعتی از کشورهای اروپایی و آسیایی به کشورمان وارد می‌شوند و کدهای تعرفه گمرکی واردات ماشین آلات صنعتی 8401 تا 8487 می‌باشد که براساس تخصیص این کدها به ماشین آلات هزینه ترخیص کالا از گمرک را مشخص می‌کنند. یک ترخیص کار حرفه‌ای به صورت دقیق از تعرفه های ترخیص و واردات ماشین آلات صنعتی مطلع است.

 

معافیت گمرکی در ترخیص ماشین آلات صنعتی

 

​​اگر واردات کالاهای صنعتی و انواع ماشین آلات توسط واحد تولیدی انجام شود ونمونه داخلی کالای وارداتی موجود نباشد، استفاده از معافیت گمرکی در ترخیص ماشین آلات صنعتی امکان پذیر است. واحد تولیدی با پروانه بهره برداری خود می‌تواند از وزارتخانه معافیت گمرکی را گرفته و ترخیص کالا را بدون پرداخت تعرفه واردات ماشین آلات صنعتی، دستگاه را از گمرک ترخیص کند. در ترخیص ماشین آلات صنعتی برخی از قطعات مستثنی و بقیه مشمول معافیت گمرکی هستند.

 

استفاده از معافیت گمرکی برای واردات ماشین آلات خط تولید

 

استفاده از معافیت گمرکی برای واردات ماشین آلات خط تولید به عوامل متعددی وابسته است. اصلی ترین شرط برای دریافت معافیت از پرداخت حقوق و عوارض ​​واردات کالاهای صنعتی مورد استفاده در خط تولید، عدم ساخت آن در داخل کشور می‌باشد. به همین دلیل ممکن است واردات بعضی از دستگاه‌ها و قطعات خط تولید هم به طبع این قانون از پرداخت عوارض گمرکی معاف شود.

 

ترخیص قطعات اولیه ماشین آلات صنعتی از گمرک

 

مدتی بعد از استفاده از ماشین آلات صنعتی امکان دارد که برخی از قطعات آن دچار مشکل شود و نیاز به تعویض داشته باشد. برای رفع این مشکل بازرگانان قطعات این ماشین آلات را هم از کشورهای خارجی وارد می‌کنند، برای ترخیص قطعات اولیه ماشین آلات صنعتی از گمرک هم نیاز به دریافت کد مخصوص و پرداخت تعرفه های ترخیص و واردات ماشین آلات صنعتی پیش از واردات است.

 

شرایط واردات کالاهای صنعتی از چین 

 

اغلب ماشین آلات و کالاهای صنعتی از کشور چین وارد ایران می‌شود و  به همین دلیل اغلب وارد کننده‌ها تمایل دارند شرایط واردات کالاهای صنعتی از چین را به صورت دقیق بدانند. معمولا شرکت‌هایی که در زمینه ترخیص ماشین آلات صنعتی فعالیت دارند با کشور چین و فروشندگان ماشین آلات صنعتی در این کشور ارتباط می‌گیرند و با بهترین قیمت آن کالا را خریداری و وارد کشور می‌کنند.

 

تعرفه های ترخیص و واردات ماشین آلات صنعتی از امارات

 

سهم ارزشی و خرید واردات کالاهای صنعتی از کشور چین در سال معادل 34 درصد و سهم وزنی آن معادل 47 درصد می‌باشد، پس از چین بیشترین واردات ماشین آلات صنعتی به کشورمان از امارات انجام می‌شود، میزان واردات ماشین آلات صنعتی از امارات معادل 11 درصد و سهم وزنی آن سالانه 15 درصد است. تعرفه های ترخیص و واردات ماشین آلات صنعتی از امارات هم براساس قوانین محاسبه شده و اگر کالایی معاف از مالیات باشد، دیگر نیازی نیست که وارد کننده تعرفه گمرکی برای آن پرداخت کند.

 

نحوه واردات ماشین آلات راهسازی

 

نحوه واردات ماشین آلات راهسازی هم بسیار آسان است، در صورتی که به قوانین گمرکی در این زمینه آگاه باشید و پس از واردات کد تعرفه گمرکی را برای ترخیص راحت این ماشین آلات دریافت کنید. ترخیص کارهای مجموعه حرفه‌ای پرشین تجارت دوان به قوانین و مقررات و بخشنامه های گمرکی آشنا بوده و تجربه زیادی در زمینه ترخیص انواع ماشین آلات راهسازی و ساختمانی دارند.

واردات قطعات ماشین آلات صنعتی

ترخیص ماشین آلات کشاورزی

 

برای ترخیص ماشین آلات کشاورزی از گمرک باید به قوانین و مقررات گمرکی آشنا باشید و یا از افراد خبره در این زمینه مشاوره بگیرید. اعتماد به مجموعه‌های معتبر در زمینه واردات و ترخیص کالا همانند مجموعه پرشین تجارت دوان می‌تواند به شما کمک زیادی کند تا کالای مورد نظرتان را با بهترین کیفیت در کوتاه ترین زمان ممکن از گمرک ترخیص کنید.

 

ماشین آلات صنعتی از چه کشورهایی وارد ایران می‌ شود؟

 

ماشین آلات صنعتی از چه کشورهایی وارد ایران می‌ شود؟ در سال‌های اخیر حجم واردات ماشین آلات صنعتی به کشورمان بسیار زیاد بوده و از 98 کشور مختلف در جهان به ایران واردات انجام شده است. کشورهای چین، ایتالیا، آلمان، ترکیه و کره جنوبی مهمترین کشورهایی هستند که ماشین آلات صنعتی تولیدی خود را به بازرگانان ایرانی فروخته‌اند.

 

سوالات متداول

 

۱. شرایط اخذ معافیت گمرکی در ترخیص ماشین آلات صنعتی چیست؟

در صورتی که واردات ماشین آلات صنعتی توسط واحد تولید انجام شود و نمونه داخلی آن ماشین آلات یا قطعه در کشور موجود نباشد، وارد کننده از پرداخت تعرفه‌های گمرکی برای ترخیص کالا معاف می‌شود.

 

۲. وارد کنندگان چطور می‌توانند کد تعرفه گمرکی را برای ترخیص انواع ماشین آلات صنعتی دریافت کنند؟

وارد کننده باید پیش از اقدام به واردات هر نوع کالایی به کشور، کد تعرفه گمرکی را از وب سایت و یا سازمان‌های ذیربط با ارائه مدارک دریافت کند تا در زمان ورود کالا به کشور مجوز ترخیص برای کالای وارداتی وی صادر شود. کدهای تعرفه گمرکی واردات ماشین آلات صنعتی 8401 تا 8487 است.

۳. واردات ماشین آلات صنعتی از چه کشورهایی انجام می‌شود؟

تعرفه‌ های ترخیص و واردات ماشین آلات صنعتی از گمرک با توجه به نوع کالای وارداتی و شرایط وارد کننده متفاوت است، بیشترین حجم واردات ماشین آلات صنعتی به ایران از کشورهای چین، آلمان، ترکیه، ایتالیا و کره جنوبی می‌باشد.

 

نتیجه‌گیری

 

برای آگاهی از تعرفه‌ های ترخیص و واردات ماشین آلات صنعتی ازگمرک می‌توانید به سایت گمرک یا سایر مراجع ذیربط مراجعه نمایید. مراحل واردات کالاهای صنعتی و ترخیص آن از گمرک، کاری کاملاً تخصصی و نیازمند تجربه است،  از این رو پیشنهاد می‌دهیم که انجام این مهم را به ما بسپارید. گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان ضمن مشاوره تخصصی به شما تجار عزیز، سابقه درخشانی هم در زمینه واردات و ترخیص ماشین آلات صنعتی از گمرک دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

مبارک باد این سال همه سال نوروز 1403

پاپ آپ نوروز 2_prev_ui

پاسخگوی سوالات شما برای دریافت مجوزها و واردات و صادرات کالا هستیم واتساپ تلگرام  ایتا 09018317558