ترخیص میله فولادی

ترخیص میله فولادی ازگمرک یکی دیگر از خدماتی است که گروه بازرگانی و گمرکی پرشین تجارت دوان به فعالان اقتصادی کشور اللخصوص واردکنندگان و تجار، ارائه می کند.

ترخیص میله فولادی

ترخیص میله فولادی از گمرک

 

ترخیص میله  فولادی از اداره گمرکات کشور نیازمند اخذ مجوز ها از سازمان های ذیربط می باشد،و دارای سلسله مراتب و مراحل خاص خود است که اگر به درستی انجام نشود فرد یا شرکت وارد کننده دچار ضرر و زیان می شود .

در این مقاله شما را با تمام مراحل و ظوابط ترخیص میله های فولادی از اداره گمرکات کشور آشنا خواهیم کرد در ادامه با ما همراه باشید تا با اطلاعات کافی وارد فرایند ترخیص کالا شوید.

برخی از خدمات گروه بازرگانی گمرکی پرشین تجارت دوان در زمینه ترخیص میله های فولادی شامل موارد زیر می شود :

  • ترخیص انواع میله فولادی
  • ترخیص میله فولادی کربنی
  • ترخیص میله فولادی استبل
  • ترخیص میله فولادی تهی
  • ترخیص میله فولادی توپر
  • ترخیص میله فولادی ضد زنگ
  • ترخیص میله فولادی روکش کروم

 

اهمیت ترخیص میله فولادی از گمرکات کشور

 

ترخیص میله ی فولادی سهم زیادی از محصولات اداره گمرک ایران را به خود اختصاص داده است. و همین امر باعث شده است که بش اعظمی از ترخیص­کاران گمرک به شکل تخصصی درزمینه ترخیص میله ی فولادی فعالیت کنند. میله ی  فولادی به منظور تولید و تهیه ی قطعات مختلف، ساخت و تولید ماشین آلات صنعتی و کشاورزی، تولید لوازم خانگی، تولید خودرو و لوازم یدکی آن و دیگر زمینه ها مورد استفاده قرار می­گیرد.

همانطور که در مقاله ی ترخیص لوله ی فولادی بدون درز اشاره کردیم میله های فولادی نیزاکثرا از کشور های چین،امارات،ترکیه، کره جنوبی و… وارد کشورمان ایران می شود.

واردات میله ی فولادی از چین و ترخیص آن از اداره گمرک ایران

بیشترین نقش واردات میله ی فولادی به ایران را کشور چین ایفا می کند ، که مسیر ارتباطات تجاری بین کشور ایران و چین در این چند ساله بسیار پرتردد بوده است و یک از دلایل این اتفاق ارتباطات حسنه ی بین دو کشور می باشد و علت دیگر نقش اساسی صنعت فولاد در توسعه ی زیرساخت ها و گسترش ساخت و ساز در سراسر ایران می باشد ولی با این حال باز هم واردات کالا از سرزمین چین کار آسانی نیست زیرا دارای قوانین خاص خود است  و دارای تعرفه ها و چالش های گمرکی و لجستیکی زیادی می باشد. در صورت نیاز می توانید برای ارتباط  بهتر با تامین کننندگان خارجی و تسهیل فرایند های گمرکی با کارشناسان گروه بازرگانی گمرکی پرشین تجارت دوان در ارتباط باشید.

 

ترخیص انواع میله فولاد از ترکیه

 

ترکیه نیز دیگر کشوری است که به دلیل مسافت کم و نزدیکی به ایران و همچنین تجار ایرانی زیادی که در کشور ترکیه فعال هستند یکی از گزینه های مناسب جهت واردات محصول می باشد. همچنین این کشور از حجم تولید بالایی برخورد دار می باشد و کاملا پاسخگوی نیاز کارخانه جات صنعتی می باشد.

برای اینکه ترخیص میله فولادی از گمرک راحت تر و سریع تر انجام شود باید با مراحل این فرایند آشنا باشید و بدانید که باید چه مدارک و مجوز هایی را داشته باشید.

مراحل ترخیص میله فولادی از اداراه گمرک کشور شامل مراحل زیر است:

  1. ثبت اظهارنامه در سایت تجارت فرامرزی(epl)
  2. دریافت کردن شماره ثبت کوتاژ
  3. بررسی و چک کردن اسناد توسط کارشناس
  4. ارزیابی به منظور اینکه کالا باید به آزمایشگاه فرستاده شود و مجوزهای لازم برای آن تایید شود.
  5. پرداخت هزینه‌های عوارض_ ارسال اظهارنامه و شناسه واریز
  6. صادر شدن پروانه گمرکی، پروانه گمرکی یک مجوز رسمی است، که توسط مراجع گمرکی صادر می‌شود. و به اشخاص و شرکت‌ها اجازه واردات و صادرات غیرقانونی داده نمی شود.
  7. صدور مجوز بارگیری
  8. تعیین مسیر گمرکی، که شامل سه نوع مسیر است. انتخاب نوع حمل و نقل کالا به سه صورت هوایی، زمینی و دریایی انجام می‌شود، که توسط فرد وارد کننده انتخاب می شود.
  9. خروج کالا از گمرک ، روج کالا از گمرک به فرایندی اشاره می کند که در آن کالاها پس از تحقق مراحل و ضوابط مربوطه، از منطقه گمرکی به مقصد نهایی خود خارج می‌شوند.

 

اسناد و مدارک لازم برای ترخیص

 

واردکنندگان برای ترخیص میله فولادی مود نظر خود به اسناد و مدارک ذیل نیازمند می باشند:

 

دریافت کارت بازرگانی

 

مرحله ی اول در فریند ترخیص کالا اقدام جهت دریافت کارت بازرگانی  می باشد. همه ی امورات و عملیات های گمرکی با این  کارت صورت می گیرد. همه واردکنندگان، شرکت های تجاری و ترخیص‌ کاران ملزم به داشتن این کارت می باشند.این کارت دو نوع حقیقی و حقوقی دارد که از نظر کاربری تفاوت دارند.

اخذ مجوزهای واردات صنایع فولادی

 

اخذ مجوزهای ترخیص صنایع فولادی از اداره گمرکات کشور، که عبارتند از : استانداردهای مربوط به لوله‌های فولادی ضد زنگ صنایع پزشکی، ورق‌های سرد و گرم نورد شده، لوله‌های فولادی گازرسانی، انواع میله و پروفیل، انواع محصولات تخت نوردشده و انواع مفتول.

 

دارا بودن مدارک لازم برای صدور مجوزهای واردات و ترخیص کالا از گمرکات کشور

 

واردکنندگان و تجار محترم می توانند در تمامی این مراحل با کارشناسان با تجربه ی گروه بازرگانی گمرکی پرشین تجارت دوان در ارتباط باشند.

 

هزینه های گمرکی

 

ترخیص این قلم کالا هزینه‌های مختلفی دارد از جمله هزینه‌های سفر، هزینه‌های گمرکی و هزینه‌های مرتبط به دریافت مجوزها را دارا می باشد. در حال حاضر، بسیاری از واردکنندگان بدون توجه کردن به این هزینه‌ها، به واردات مشغول می شوند و با مشکلات بسیار زیادی دچار می‌شوند. ب همین علت ، این مسئله بسیار حائز اهمیت می باشد که قبل از اقدام به شروع فرآیند واردات، با دقت هزینه‌های آن را پیش بینی و بررسی کنید تا ببینید که آیا واردات به صرفه است یا خیر. بعضی از هزینه‌های مهم واردات که باید در نظر داشته باشید ، عبارتند از:

  • هزینه سفر
  • هزینه خرید فولاد
  • هزینه دریافت مجوزهای واردات و ترخیص
  • هزینه بیمه
  • هزینه گمرکی
  • مالیات واردات
  • هزینه انبارداری
  • هزینه تخیله و بارگیری
  • هزینه‌های مربوط به ترخیص کالا

 

تعرفه ی گمرکی میله فولادی

 

کدهای تعرفه گمرکی یا HS code نقش بسیار در فرآیند واردات ایفا می‌کنند. این کدها مجموعه‌ای از اعداد و حروف می باشند که برای شناسایی و طبقه‌بندی کالاها استفاده می‌شود. جهت استعلام گرفتن از تمامی کدهای تعرفه گمرکی حتما باید با افراد متخصص این حوزه مشورت کنید، در ادامه به انواع تعرفه‌های گمرکی بعضی از محصولات فولادی می‌پردازیم:

  • کد تعرفه گمرکی لوله فولادی: ۷۲۲۸۱۰۰۰
  • کد تعرفه گمرکی  کلاف فولادی: ۷۲۱۷۹۰۱۰
  • تعرفه گمرکی لوله فولاد ساده کربنی و کم آلیاژی با درز جوش: ۷۳۰۵.۷۳۰۶
  • تعرفه گمرکی لوله بدون درز از جنس فولاد و چدن: ۷۳۰۳۰۰۰۰۷۳۰۴

دانستن کد تعرفه ی محصول بسیار حائز اهمیت می باشد.کارشناسان گروه بازرگانی و گمرکی پرشین تجارت دوان تمامی این تعرفه ها را به شما معرفی می کنند تا مشکلی از این بابت پیش نیاید.

در این مقاله تمامی مراحل ترخیص میله فولدی را به شما معرفی کردیم و شما را با تمامی مجوز های لازم آشنا کردیم برای اطلاعاعت بیشتر در این حوزه می توانید با کارشناسان گروه بازرگانی گمرکی پرشین تجارت دوان در ارتباط باشید تا شما را از صفر تا صد ترخیص کالا همراهی کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا