ترخیص فیبر نوری

ترخیص فیبر نوری از گمرک هم مانند سایر کالاهای وارداتی و صادراتی باید در چارچوب مقررات گمرکی کشور و براساس بخشنامه‌های سازمان‌های ذیربط انجام شود. برای استعلام هزینه گمرک واردات انواع فیبر نوری می‌توانید به سایت سازمان گمرک مراجعه کنید. مشاوران حرفه‌ای مجموعه پرشین تجارت دوان آماده ارائه مشاوره به شما تجار عزیز در زمینه واردات و ترخیص کالا از گمرک هستند.

ترخیص-فیبر-نوری

واردات و ترخیص فیبر نوری از گمرک

 

کابل فیبر نوری جز کالاهای کاربردی در کشورمان محسوب می‌شود که تجارت آن در چند سال اخیر رونق بسیار خوبی پیدا کرده است. واردات و ترخیص فیبر نوری از گمرک‌های کشور به صورت گسترده انجام می‌شود و بازرگان از خرید و فروش این کالا سودی خوب کسب می‌کنند. ترخیص فیبر نوری از گمرک نیازمند تخصص و تجربه در این زمینه است و باید این کار به افراد خبره سپرد.

 

کابل فیبر نوری چیست؟

 

کابل فیبر نوری چیست؟ به رشته‌های ظریف و بلندی که جنس آنها اغلب از شیشه یا پلاستیک است در اصطلاح فیبر نوری می‌گویند. امروزه استفاده از این کابل‌های گران‌قیمت که وظیفه انتقال نور را برعهده دارند، بسیار گسترش یافته است. کابل‌های فیبر نوری دارای پهنای باند بالایی هستند برای همین از این کابل‌ها جهت انتقال سریع تر دیتاها از این کابل‌ها استفاده می‌گردد.

 

import-export

کاربرد کابل فیبرنوری در صنایع مختلف

 

این رشته‌های نازک می توانند نوری را که از سر آن وارد می‌شود را از سر دیگر خارج کند. کابل‌های فیبرهای نوری پهنای باند بالایی دارند و به همین دلیل در عصر جدید برای تبادل اطلاعات صوتی، تصویری و یا سایر اطلاعات از این کابل‌های استفاده می‌کنند. مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربرد کابل فیبرنوری در صنایع مختلف همچون مخابرات، شبکه، پزشکی و موارد دیگر دیده شده است.

 

مراحل واردات و ترخیص فیبر نوری از گمرک

 

مراحل واردات و ترخیص فیبر نوری از گمرک با دریافت کارت بازرگانی توسط فردی که قصد واردات این کالا را دارد به صورت رسمی آغاز می‌شود. وارد کننده پس از شناسایی بهترین برندها و بازارهای جهانی فروش این کالا برای پیدا کردن تولید کننده و یا فروشنده معتبر اقدام می‌کند. پس از اینکه کابل‌های خریداری شده به گمرک ایران رسید، فرد وارد کننده باید مدارک و اسناد مختلفی به گمرک تحویل دهد و پس از آن با پرداخت تعرفه گمرکی مجوز ترخیص کالا برای وی صادر می‌شود.

 

اسناد مورد نیاز برای واردات فیبر نوری

 

برای واردات و ترخیص فیبر نوری از گمرک وارد کننده باید برخی اسناد را آماده کرده و به سازمان‌های مربوطه ارائه کند تا مجوز واردات و تخصیص ارز برای کالا صورت گیرد. وارد کننده یا نماینده قانونی وی می‌تواند با طی کردن این مراحل کالا مورد نظر را وارد کشور کند. اسناد مورد نیاز برای واردات فیبر نوری عبارتند از: بار نامه، فاکتور تجاری، لیست بسته بندی، گواهی مبدا و دیگر مدارک به که باید به شکل آنلاین در سامانه مربوطه بارگذاری شود.

 

مجوزهای لازم برای ترخیص فیبر نوری از گمرک

 

بزرگترین دغدغه بازرگانان پس از خرید کالای وارداتی در مورد نحوه ترخیص آن از گمرک است، برای ترخیص فیبر نوری وارداتی به کشور باید واردکننده و یا نماینده قانونی وی مجوزهای لازم را دریافت کرده و با ارائه این مدارک به گمرک و پرداخت تعرفه واردات، مجوز ترخیص را دریافت کند. مجوزهای لازم برای ترخیص فیبر نوری از گمرک عبارتند از:

  • مجوز ارزی از دفتر صنایع تجهیزات برقی و الکترونیکی جهت تخصیص ارز
  • مجوز فنی از کمیسیون ماده 1 سازمان توسعه تجارت برای کالاهای مستعمل و دسته دوم
  • ثبت کالا و دریافت شناسه

 

تعرفه ترخیص فیبر نوری از گمرک

 

تعرفه این کالا براساس نوع کالای وارداتی تعیین می‌شود، وارد کننده باید براساس مشخصات کالای وارداتی تعرفه را پرداخت کرده و مجوز ترخیص را از گمرک دریافت نماید. این تعرفه ها مربوط به ترخیص انواع فیبر نوری عبارتند از:

  • کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص کابل‌های فیبر نوری دارای اتصالات برابر 85447010 است که دارای حقوق ورودی 15 درصد و اولویت کالایی 24 می‌باشد و تعرفه ورودی آن برحسب واحد کیلوگرم اندازه‌ گیری می‌شود.
  • کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص کابل‌های فیبر نوری بدون اتصالات برابر 85447020 است که دارای حقوق ورودی 10 درصد و اولویت کالایی 24 می‌باشد و تعرفه ورودی آن برحسب واحد کیلوگرم اندازه ‌گیری می‌شود.

 

واردات فیبر نوری از چه کشورهایی انجام می‌ شود؟

 

واردات فیبر نوری از چه کشورهایی انجام می‌ شود؟ امروزه از کابل فیبر نوری برای افزایش پهنای باند و سرعت اینترنت استفاده می‌کنند و برای توسعه زیرساخت اینترنتی کشور واردات این کابل‌ها ضرورت دارد. دولت سالانه ارزی زیادی به واردات فیبر نوری اختصاص می‌دهد، مبدا واردات انواع کابل فیبر نوری اغلب از کشورهای چین، امارات متحده عربی، کره جنوبی و ترکیه است.

 

صادرات فیبر نوری از ایران

 

روال واردات و ترخیص فیبرنوری همانند سایر کالاها با دریافت مجوزها و پرداخت تعرفه‌های گمرکی به آسانی انجام می‌شود. اما به دلیل محدودیت‌هایی که در زیرساخت کشورهای همسایه وجود دارد بازار صادرات فیبر نوری از ایران هم به کشورهایی همچون عراق، پاکستان و افغانستان داغ است و بازار تاجران و بازرگانان ایرانی در هر دو زمینه صادرات و واردات فیبرهای نوری رونق خوبی دارد.

 

دریافت مشاوره در زمینه واردات و ترخیص فیبر نوری

 

برای آگاهی از فرآیند ثبت سفارش، واردات و ترخیص کالاهای مختلف می‌توانید با کارشناسان مجموعه پرشین تجارت دوان ارتباط بگیرید و سوالات خود را در زمینه واردات و ترخیص فیبر نوری از گمرک از آنها بپرسید. آیین نامه‌ها و بخش نامه‌های گمرک ایران در زمینه واردات کابل فیبر نوری را می‌توانید در سایت سازمان مجموعه پرشین تجارت دوان مطالعه کنید.

 

ارتباط با کارشناسان گمرکی و بازرگانی پرشین تجارت دوان

 

در این مقاله تمامی مراحل واردات و ترخیص فیبر نوری از گمرک گفته شده تا وارد کنندگان آگاهی کافی در این زمینه داشته باشند. واردات این محصولات کار افرادی عادی نیست و باید توسط یک فرد با تجربه انجام شود. برای ارتباط با کارشناسان گمرکی و بازرگانی پرشین تجارت دوان می‌توانید با شماره تلفن  02142326 با ما در ارتباط باشید.

 

سوالات متداول

 

۱. واردات انواع کابل فیبر نوری از چه کشورهایی انجام می‌شود؟

فرآیند واردات انواع کابل فیبر نوری از کشورهای مختلف با هم متفاوت بوده و بازرگانان پس از ارائه مجوزها و پرداخت تعرفه گمرکی می‌توانند به راحتی مجوز ترخیص این کالا را از گمرک دریافت کنند. کابل فیبر نوری اغلب از کشورهای مختلفی همچون چین، امارات متحده عربی، کره جنوبی و ترکیه به کشورمان وارد می‌شود.

 

۲. چه مجوزهایی برای ترخیص فیبر نوری از گمرک نیاز است؟

یکی از نکاتی که معمولا اغلب وارد کنندگان با آن رو به رو هستند، بحث ترخیص کالا از گمرک است. برای ترخیص هر کالایی نیاز به دریافت برخی مجوزها از مراجع ذیربط وجود دارد. مجوزهای لازم برای ترخیص فیبر نوری از گمرک عبارتند از: مجوز ارزی از دفتر صنایع تجهیزات برقی و الکترونیکی جهت تخصیص ارز، مجوز فنی از کمیسیون ماده 1 سازمان توسعه تجارت برای کالاهای مستعمل و دسته دوم و ثبت کالا و دریافت شناسه.

 

۳. اسناد مورد نیاز برای واردات فیبر نوری چیست؟

برای واردات فیبر نوری به صورت قانونی ارائه برخی اسناد همچون بار نامه، فاکتور تجاری، لیست بسته بندی، گواهی مبدا و برخی مدارک دیگر به صورت آنلاین الزامی است.

 

نتیجه‌گیری

 

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان ضمن ارائه مشاوره تخصصی به شما تجار عزیز، سابقه درخشانی هم در زمینه واردات و ترخیص تجهیزات مخابراتی و فیبر نوری از گمرک دارد. اگر می‌خواهید تجارت خود را در زمینه واردات فیبر نوری گسترش دهید، بهترین راه دریافت مشاوره و یا استفاده از خدمات مجموعه پرشین تجارت دوان است که موفقیت‌های متعددی در این زمینه دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا