ترخیص درب باک خودرو از گمرک

ترخیص درب باک خودرو از گمرک یکی از موارد تخصصی است که برای انجام آن به دانش و تخصص کافی نیاز است که باید شخص بازرگان یا شرکت های بازرگانی نسبت به آن تسلط داشته باشند در غیر این صورت مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد.

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان یکی از شرکت های معتبر تجاری و بازرگانی است که ترخیص انواع کالاها را با مجموعه ای مجرب و متخصص انجام می دهد و در کوتاه ترین زمان ممکن کالای وارداتی را از گمرک ترخیص و به شخص خریدار تحویل می دهند.

در این مقاله قصد داریم شما را با واردات و ترخیص درب باک خودرو که یکی از لوازم کاربردی خودرو محسوب می شود آشنا کنیم و به توضیح شرایط و مراحل قانونی و گمرکی آن بپردازیم، پس اگر قصد واردات و ترخیص این کالای مورد نظر را دارید تا پایان مقاله همراه ما باشید.

ترخیص درب باک خودرو

واردات درب باک خودرو

 

صنعت خودروسازی هر کشور برای تامین مواد اولیه از تولیدات داخلی خود استفاده می کنند و با وجود تقاضای بالا نسبت به خرید خودرو، تولیدکنندگان را ملزم می کند تا واردات کالای مورد نیاز خود همچون درب باک خودرو را از کشورهای دیگر انجام دهند.

واردات درب باک خودرو همانند دیگر کالاها برای ورود به کشور نیاز به بررسی مجاز بودن آن دارد که در این صورت فراهم سازی شرایط برای واردکننده امکان پذیر می شود. بنابراین برای ورود و ترخیص درب باک خودرو از گمرک دانش و اطلاعات لازم باید کسب شوند که سرعت ترخیص افزایش یابد و با چالش های پیش رو به خوبی مواجه شد.

قبل از هر چیز واردکننده باید برند و نوع درب باک خودرو را که نیاز دارد، مشخص کند و با فروشندگانی که تولیدکننده آن هستند، درخواست اطلاعات دهد و پس از بررسی های لازم وارد مذاکره و درخواست ثبت سفارش کند.

برای ثبت سفارش و ورود هر کالایی داشتن کارت بازرگانی اهمیت بالایی دارد و درصورت نبود آن، امکان واردات و انجام مراحل قانونی آن امکان پذیر نمی باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ترخیص باربند خودرو می توانید با کارشناسان گمرکی و بازرگانی پرشین تجارت دوان در ارتباط باشید.

 

ترخیص درب باک خودرو توسط شخص ترخیصکار

 

برای ترخیص درب باک خودرو هم شخص بازرگان می تواند اقدام کند و هم ترخیصکار، در صورتی که شخص بازرگان اطلاعاتی در زمینه چگونگی مذاکره، آشنایی نداشتن با فروشندگان خارجی، مراحل قانونی و قوانین ثبت شده در کتاب قوانین و مقررات گمرکی نداشته باشد، امکان شکست و خسارت زیاد در تجارت خود به مراتب زیاد خواهد شد.

شخص ترخیصکار با داشتن توانایی، تخصص و تجربه کافی در خصوص واردات درب باک خودرو و دیگر کالاها، روند ترخیص رو سرعت می بخشد و با آشنایی کاملی که با هزینه ها و روند قانونی گمرک دارد، کوتاه ترین مسیر را با حداقل هزینه ها انتخاب می کند.

اگر قصد آشنایی با ترخیص کاران زبده و مشاوره دارید، پیشنهاد می کنیم با مشاوران و کارشناسان گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان ارتباط برقرار کنید.

 

تعرفه گمرکی درب باک خودرو

 

به وجوهی که به دلیل مالی، حمایتی یا ترکیبی توسط دولت ها از کالاهای وارداتی گرفته می شوند را تعرفه گمرکی می گویند. با این حساب، هر کالایی از قبیل ترخیص درب باک خودرو به پرداخت تعرفه نیاز دارد.

نکته مهمی که بازرگان و شخص واردکننده باید به آن آگاه باشد، شناخت کد تعرفه گمرکی مختص کالا و ارائه کد به کارشناسان گمرکی است. اگر در ارائه کد، اشتباهی صورت گیرد، خسارت های مالی و زمانی زیادی بر شخص واردکننده تحمیل می شود.

کد تعرفه ای که به واردات و ترخیص درب باک خودرو تعلق می گیرد به شرح زیر است:

کد تعرفه گمرکی درب باک خودروهای سواری: 76090000

 تعرفه گمرکی درب باک خودروهای سنگین: 76090000

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کد تعرفه گمرکی خودروی مورد نظر خود می توانید با کارشناسان گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان ارتباط برقرار کنید.

 

مراحل ترخیص درب باک خودرو از گمرک

 

برای ترخیص درب باک خودرو از گمرک لازم است پس از طی ثبت سفارش و انجام کلیه مراحل برای ورود به گمرک، در انبار گمرک نگهداری شود و بلافاصله نسبت به ترخیص آن شخص بازرگان یا نماینده وی اقدام نماید.

در اینجا ما به چند نمونه کلی از مراحل ترخیص اشاره می کنیم که انجام آن برای کلیه کالاهای وارداتی ضروری است:

 

اخذ پرفرما

 

خریدار با ارسال مشخصات کالایی که در نظر دارد از شرکت تامین کننده و فروشنده خارجی پروفرما اخذ می کند که با نام پیش فاکتور شناخته شده است.

 

ثبت سفارش

 

پس از اینکه پروفرما را از شرکت تامین کننده دریافت کردید، می توانید برای ثبت سفارش اقدام کنید که همان مجوز واردات از کشور است.

 

تخصیص ارز

 

هنگامی که برای ثبت سفارش کالای خود، بانک مورد نظر را به اداره بازرگانی معرفی کرده اید، برای حواله خرید و ترخیص درب باک خودرو باید از همان بانک تخصیص ارز صورت گیرد.

 

بارنامه و حمل کالا

 

بارنامه یکی از اسناد مهمی است که شامل اطلاعاتی از قبیل تعداد، حجم، وزن و غیره می باشد و با صادر شدن از سوی شرکت حمل می توان برای ترخیص کالا اقدام نمود. این کالا قابلیت ارسال از طریق راه های دریایی، هوایی و زمینی را دارد.

 

ترخیصیه و قبض انبار

 

با در دست داشتن اصل بارنامه که اطلاعات کالا را در خود دارد، می توان به شرکت حمل مراجعه کرد و ترخیصیه را اخذ نمود.

 

دریافت کوتاژ

 

پس از اظهارکالا در سامانه EPL یک کد 8 رقمی به کالای وارداتی اختصاص داده می شود که با داشتن آن می توان روند ترخیص را ادامه داد.

 

تعیین مسیر

 

با دریافت کوتاژ می توان مسیرهای گمرکی را پیش گرفت، این مسیرها که زرد، سبز و قرمز هستند با توجه به مدارک ارائه شده و بررسی کارشناسان انتخاب می شوند که با انتخاب مسیر سبز می توان روند ترخیص را ادامه داد در غیر این صورت مدارک دوباره باید تکمیل و بازبینی شوند.

 

اخذ مجوز

 

برای ورود هر کالایی به کشور می بایست شخص واردکننده مدارک و مجوزاتی را از سازمان های مربوطه اخذ نماید که از جمله آن ها می توان به مجوز استاندارد، قرنطینه، محیط زیست، تعیین ماهیت، وزارت دفاع و غیره اشاره کرد.

 

هزینه انبارداری

 

با واردات درب باک خودرو به گمرک کشور، می بایست در انبار گمرک نگهداری شود تا شخص ترخیص کار برای ترخیص کالا اقدام کند، این نگهداری هزینه هایی را به همراه دارد که باید پرداخت شوند.

 

خروج کالا

 

با انجام تمامی مراحل بالا می توان کالا را با هر وسیله ی نقلیه از گمرک خارج کرد و به بازار عرضه نمود.

 

خدمات پرشین تجارت دوان

 

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان با برخورداری از کادر مجرب و حرفه ای، در واردات و صادرات کالا به صورت تخصصی عمل می کند و ترخیص درب باک خودرو را با سرعت عمل بالا به انجام می رساند که در این زمینه خدمات زیر را ارائه می دهد:

  • ترخیص درب باک خودرو پژو 207
  • واردات درب باک خودرو پژو 206
  • ترخیص درب باک خودرو مزدا 3
  • واردات درب باک خودرو سرنتو
  • ترخیص درب باک خودرو پریوس
  • واردات درب باک خودرو النترا
  • ترخیص درب باک خودرو سمند
  • واردات و ترخیص درب باک خودرو اپتیما
  • ترخیص درب باک خودرو سراتو
  • واردات درب باک اسپورتیج
  • ترخیص درب باک سانتافه
  • واردات درب باک تلیسمان
  • ترخیص درب باک کمری
  • واردات درب باک بنز
  • ترخیص درب باک سورنتو

با توجه به نوع خودرو کارشناسان پرشین تجارت دوان مراحل قانونی آن را انجام می دهند و برای ترخیص وارد عمل می شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا