ثبت سفارش واردات ماشین آلات بسته بندی

ثبت سفارش واردات ماشین آلات بسته بندی به دلیل اینکه به این دستگاه‌ها ارز نیمایی تعلق می‌گیرد، در چند سال اخیر افزایش چشمگیری داشته است. با توجه به نیاز اساسی کشور به تولید و نیاز به واردات ماشین آلات صنعتی، ثبت سفارش واردات ماشین آلات بسته بندی رونق گرفت و بسیاری از صاحبان سرمایه و تجار به دنبال واردات این دستگاه‌ها برای راه اندازی خط تولید کارخانه خود بودند.

 

ثبت-سفارش-واردات-ماشین-آلات-بسته-بندی

 

ثبت سفارش واردات ماشین آلات بسته بندی

 

یکی از حوزه‌هایی که کارشناسان گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان در آن تخصص دارند، واردات و ترخیص ماشین آلات صنعتی و خط تولید می‌باشد. شما هم می‌توانید از کارشناسان این مجموعه حرفه‌ای به منظور واردات و ترخیص ماشین آلات بسته‌ بندی و ثبت سفارش قطعات یدکی ماشین آلات و .. مشاوره دریافت کنید و یا واردات کالاهای خود را به ما بسپارید. گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه ترخیص انواع ماشین آلات بسته بندی نظیر ماشین آلات بسته بندی رب و … هستند.

 

ترخیص ماشین آلات

تاثیر تحریم ها بر واردات ماشین آلات بسته بندی

 

در سال‌های اخیر تحریم تاثیر زیادی بر اقتصاد کشور به خصوص در حوزه صنایع تولید و کارخانه‌ها گذاشت و واردات و ترخیص ماشین آلات صنعتی با موانع زیادی وارد کشور شد. در واقع تاثیر تحریم ها بر ثبت سفارش واردات ماشین آلات بسته بندی بر رونق فعالیت کارخانه‌های صنعتی تاثیر مستقیم گذاشت و باعث عقب افتادگی و ضرر بسیاری از آنها شد و حتی بسیاری از آنها را ورشکسته یا تا مرز ورشکستگی برد. کارخانه داران و صاحبان کسب و کارهای صنعتی با دو چالش اصلی رو به رو هستند که هر دو ناشی از تحریم‌ها و مشکلات به وجود آمده در نقل و انتقالات ارزی می‌باشد.

 

 

عوامل موثر در تعیین تعرفه ترخیص ماشین آلات بسته بندی از گمرک

 

برای تعیین تعرفه گمرکی واردات ماشین آلات بسته بندی در صنایع مختلف، عوامل زیادی تاثیر گذار است و باید مدارک بسیاری را به گمرک ارائه کنید. در برخی مواقع حتی نیاز است برای تعیین تعرفه ماشین آلات صنعتی نقشه فنی مربوطه (LAYOUT) به آن را هم در پرونده گمرکی واردات کالا قرار دهید تا مشخص شود که آیا کالای وارد شده یک خط تولید است و این دستگاه‌ها در ارتباط با یکدیگر انجام وظیفه می‌کنند یا خیر؟ در واقع عوامل موثر در تعیین تعرفه ترخیص ماشین آلات بسته بندی از گمرک زیاد است و باید برای اثبات صحت کالا مدرک کافی داشته باشید.

 

دو مدل مختلف واردات و ترخیص ماشین آلات صنعتی از گمرک

 

به طور کلی واردات و ترخیص ماشین آلات صنعتی و خط تولید در ایران به دو صورت انجام می‌شود، واردات ماشین آلات نو و یا واردات ماشین آلات مستعمل و استوک. صاحبان کسب و کارها و صنایع پس از ثبت سفارش، برای ترخیص کالا باید یکی از دو مدل مختلف واردات و ترخیص ماشین آلات صنعتی از گمرک را انتخاب نمایند. یعنی باید با مدارک نشان دهند که کالای وارد شده نو است یا استوک و مستعمل تا براساس آن تعرفه گمرکی مشخص و جنس ترخیص شود.

 

از چه کشورهایی واردات و ترخیص ماشین آلات صنعتی داریم؟

 

از چه کشورهایی واردات و ترخیص ماشین آلات صنعتی داریم؟ این سوال بسیاری از صاحبان صنایع است، ماشین آلات نو اغلب از کشورهای چین، آلمان و یا سایر کشورهای صنعتی دنیا وارد ایران می‌شود. در چند سال اخیر اما با افزایش نرخ ارز و مشکلات به وجود آمده در واردات کالاها، ورود ماشین آلات مستعمل و استوک به کشور هم رونق گرفته، ماشین آلات صنعتی استوک را از کشورهای مختلف جهان همچون ترکیه، چین، آلمان، مجارستان و دیگر کشورهای پیشرو در حوزه صنعت و تولید به ایران می‌آورند.

 

شرایط ثبت سفارش واردات ماشین آلات بسته بندی استوک

 

همان طور که گفتیم با افزایش نرخ ارز و بالا رفتن قیمت ماشین آلات بسته بندی نو، بسیاری از صاحبان کسب و کارها تمایل دارند تا برای کارخانه خود ماشین آلات بسته بندی استوک وارد کنند. شرایط ثبت سفارش واردات ماشین آلات بسته بندی استوک که وارد کننده باید به کارشناس صنایع اثبات کند، فقط دو مورد است، اینکه کالا در خاک ایران تولید نمی‌شود و یا کالای تولید شده در ایران، کیفیت و توان اجرایی برای تولید را ندارد. با اثبات این دو شرط می‌توانید مجوز ثبت سفارش واردات ماشین آلات بسته بندی را دریافت کنید.

 

ثبت_سفارش

ثبت سفارش واردات ماشین آلات بسته بندی از چین

 

 

یکی از کشورهایی که بیشترین واردات را به ایران دارد، کشور چین در شرق آسیا است. برای ثبت سفارش ماشین آلات بسته بندی از چین ابتدا باید، کد تعرفه کالا را بررسی نمایید تا واردات و ثبت سفارش کالای مورد نظر شما با محدودیتی روبرو نباشد. گمرک ایران سخت گیری‌های خاص خود را دارد و برای یک ثبت سفارش موفق و جلوگیری از پرداخت جریمه‌های سنگین حتما باید به قوانین ترخیص ماشین آلات بسته بندی از گمرک دقت کنید. واردات ماشین آلات بسته بندی در صنایع مختلف از چین به ایران بسیار رایج است و نزدیک به 43 درصد سهم واردات ماشین آلات صنعتی را به خود اختصاص می‌دهد.

ثبت_سفارش_بازرگانی

مراحل واردات ماشین آلات بسته بندی

 

همان طور که بالاتر هم گفتیم برای واردات انواع ماشین آلات صنعتی ابتدا باید کد تعرفه کالا را به صورت دقیق بررسی کنید. مراحل واردات آن عبارتند از:

 

  • بررسی نیازمندی ماشین آلات به اخذ مجوز از سازمانی خاص
  • دریافت پروفرما
  • ثبت سفارش و اقدام برای واردات کالا

 

 تعرفه گمرکی برای ترخیص ماشین‌ آلات بسته‌بندی

 

  • تعرفه گمرکی برای ترخیص ماشین‌ آلات بسته‌بندی، جعبه و کارتن سیگار 842240 است.
  • تعرفه گمرکی برای ترخیص ماشین‌ آلات بسته‌بندی 842230 است و 10 درصد حقوق گمرکی دارد.
  • تعرفه گمرکی برای ترخیص ماشین‌های بسته‌ بندی با فرآیند حرارتی 84224000 و 10 % حقوق گمرکی دارد.

 

 ضوابط معافیت از پرداخت حقوق ورودی برای واردات و ترخیص ماشین آلات صنعتی

 

به استناد ماده 119 قانون امور گمرکی در صورتی که کالای وارداتی شرایط لازم را داشته باشد و این موضوع  به تشخیص وزارت صنعت معدن و تجارت برسد، وارد کننده می‌تواند از ضوابط معافیت از پرداخت حقوق ورودی برای واردات و ترخیص ماشین آلات صنعتی استفاده کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا